PC beetje upgraden: TIPS welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullzeye26

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
37
Heej:),

Sinds kort ben ik bezig mijn pc een kleine 'upgrade' te geven zodat gamen wat vlotter gaat. Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht(mijn Geforce FX5200 128mb vervangen voor een ATI Radeon HIS X1650 512mb) en ik heb 512 mb geheugen toegevoegd.

Het is niet de bedoeling dat dure spellen als Call of duty 4/5 of GTA 4 soepel op de hoogste kwaliteit gaan draaien. Het gaat mij meer om de gemiddelde game.

Nu zou ik graag willen weten wat ik het beste kan aanschaffen om nog wat extra winst eruit te halen voordat ik overhaaste, verkeerde aankopen ga doen. Ik heb een beperkt budjet:eek:

Dit zijn mijn huidige systeemgegevens:
Intel Celeron 2,8 Ghz processor
1,0 Gb RAM
X1650 512mb grafische kaart
80 gb harde schrijf
P4v88 moederbord
Ik draai op Windows Xp service pack 2

Alvast bedankt!:thumb:
 
Ik denk eerlijk gezegd dat je met die nieuwe kaart en extra geheugen al aardig op weg bent.
Ik zou er persoonlijk niet meer aan uitgeven tenzij er nog wat geheugen past dan kan je overwegen naar 2048 MB te gaan maar dat moet je moederbord wel ondersteunen dan.
 
Ik denk toch dat ook een P4 van 3Ghz of meer, en dat past in dat bordje heb ik gezien, ook nog een aardige boost kan geven.
Die zijn momenteel volop te koop, gebruikt rond ca. 30 euro.

Voorbeeldje:

http://link.marktplaats.nl/211248170
 
Tja, ik ben daar toch anders in blijkt wel.
Nieuwe videokaart, nieuw geheugen en andere processor ! Ik zou het nooit voor zo'n systeem over hebben.....
Maar goed, wellicht wil vraagsteller er nog 3 tientjes inproppen en dan is het geen slechte keus !
 
Hoi !

Bij mij nog een P4 3.0 socket 478 Northwood HT in de aanbieding voor € 25,= incl. half jaar garantie.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor de reacties.:thumb:
Oww dat valt allemaal wel mee. Maar zit er dan een groot verschil tussen Celeron en P4? het verschil in Ghz is maar 0.2

Dat is miss wel een goed idee Harry. Klinkt goed :D!
Het plaatsen van een processor, is dat veel werk? ik ben zelf niet heel erg technisch...:eek:
 
Het verschil tusen Pentium en Celeron is behoorlijk ja!
 
Hoi !

Plaatsen is niet veel werk, maar enig technisch inzicht komt wel van pas.

Bijv. heb je wel es van koelpasta gehoord ?
En van statische electriciteit ?

Mocht je in de buurt wonen zet ik de P4 er wel even gratis voor je in.

Goed opletten; de volgende keer kun je het dan zelf.

Greetz,

Harry.
 
Het plaatsen is niet zo heel moeilijk maar luistert wel nauw. Ja kan/mag niet teveel kracht uitoefenen en met de koelpasta moet je niet te gortig zijn en een beetje precies aanbrengen.



Edit: Harry was me net voor.
 
Hoi !

@Raymond: beter zo dan niemand, toch ?

Off topic: alles goed verder ?

Greetz,

Harry.
 
Offtopic, kijk even op mijn site bij "terugslag" Harry.
Zit weer even in de lappenmand.

En inderdaad, beter twee keer zeggen dat helemaal niet.
 
3 tientjes extra is altijd nog minder dan een kompleet nieuw systeem. Het geheugen wat ik erbij heb gestopt, heb ik uit een oude computer gehaald en de videokaart was in de aanbieding. Zo duur wordt het dus allemaal niet :)

Statische elektriciteit snap ik denk ik wel. Daarmee bedoel je waarschijnlijk dat je je lichaam moet aarden voordat je aan de processor komt:).

Ik woon zelf in Biddinghuizen(Flevoland), dus niet echt in de buurt van Capelle aan de IJsel:confused:
Maar gelukkig zijn hier in de buurt ook genoeg mensen die mij vast en zeker kunnen helpen met het plaatsen van de processor:)
 
Dan zal het wel lonen om te doen.
Zoals je merkt ben ik terughoudend met upgraden van oudere PC's maar zoals jij het aanpakt zie ik er ook wel het nuttige van in en bij Harry koop je vertrouwt een stukje hardware hoor :thumb:
 
Ach..er komt een moment dat je je begint te ergeren aan je pc en er wat aan wilt doen. Omdat ik druk aan het rijlessen ben en volgend jaar wil gaan studeren, heb ik het geld er niet voor over om een kompleet nieuwe pc te kopen. Zo heb ik voor niet al te veel geld toch een redelijke prestatiewinst. :) En volgend jaar kan ik deze pc mooi gebruiken om op te gamen, terwijl ik voor mijn studie een iets minder dure laptop aan kan schaffen. Zo loont t toch allemaal.

Bedankt voor je aanbod Harry.:thumb:Ik heb nog steeds wel interesse in die processor maar ik denk niet dat ik naar Capelle aan de IJssel kan komen om hem op te halen. Stuur je hem ook op eventueel?

Ik had ook nog een vraagje over het aanschaffen van wat extra geheugen. Waar moet ik op letten en wat is het verschil tussen DDR, DDR2 en DDR3?
 
Hoi !

Stuur 'm wel op voor je als briefpost, kost je hooguit € 2.- extra.

Wil je een verzending als pakketpost kost dat € 6,20 (KPN-tarieven).

Wat geheugen betreft: geef even de spec's van je mobo.

Evt. kan ik er 512 Mb DDR of 1 Gig DDR2 bij doen voor € 10,=.

DDR3 heb ik niet, maar dat past zeker niet op je mobo !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Bedankt, @Berry !

Heb wel 512 MB, ook wel 2 x 256 matching pair op voorraad !

Alles TwinMOS.

Greetz,

Harry.
 
Als een processor erg kwetsbaar is, dan is het miss beter om het via pakketpost te doen.
Ik kwam er net achter dat mn broertje ook een gig geheugen in zn computer heeft zitten, een enkel kaartje.
Hij gebruikt die computer alleen om te internetten, voor de rest doet hij er vrij weinig mee.
Zou ik hem benadelen als ik er 512 MB van mij erin zou zetten en de gig van hem naar mij over zou plaatsen?

Hij heeft een Genuine Intel CPU 3,06 Ghz (ook P4 geloof ik)
1024 MB RAM en een P4i656(v1.00) moederbord
 
Hoi !


?????

Intel loopt doorsnee op de aangegeven klok-snelheden !

Dus: 3 Gig zou op 3 Gig moeten lopen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan