pc bevriesd, veel warmte aan de achterkant kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
ik ondervind een probleem op een fujitsu siemens met een celeron 2,8 ghz en 512 mb geheugen. Alles gedaan zoals in andere topics omschreven. Ook systeem herstel. Maar nu is het gekke:

Soms kom ik niet voorbij het moederbordscherm, soms blijft hij hangen bij het opstarten van windows of nog verder, als het bureaublad al staat, en soms werkt hij 3 uur en staat dan opeens stil. Beeld blijft, maar muis en toetsenbord zijn nutteloze instrumenten geworden en ook de netwerkverbinding gaat eruit. (hoor ik van mensen die mij zien verdwijnen van de chat).

De temperaturen liggen allemaal onder de 60 graden, processor 56 graden, moederbord 45 graden. Spanningen zijn ook allemaal goed, iets van 0,1 of 0,2 volt hoger dan officieel moet, maar dat moet geen probleem zijn.

Wat mij vanochtend opviel bij het uitzetten van de pc is dat hij aan de achterkant, bij de voeding veel warmer is dan de pc hier. (Dell 2,3 GHz). De ventilator draait wel gewoon. Toch een voedingsprobleem? Maar waardoor dan slecht opstarten en soms 3 uur achter elkaar goed werken? Het vermogen van de voeding moet voldoende zijn omdat het de originele fabrieksconfiguratie is. Hoe kan ik de computer schoonmaken als de kast niet open mag van de fabriek? (verzegeling)
 
Als je nog garantie hebt dan zou ik hem binnenbrengen om eens natezien.
Als je gene garantie meer hebt dan mag je die ontzegelen.
 
ik heb de pc uitgezogen en de temperatuur van het moederbord en de harde schijf is circa 8 graden lager, kan 8 graden meer al tot eerdere problemen hebben geleid? Ik weet niet of probleem nu is opgelost, dat moet de tijd uitwijzen.

aanpassing: het uitzuigen van de pc heeft dusdanig geholpen dat de pc tot nu toe niet meer is vastgelopen, dus 3 maanden niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan