PC "bevriest" als hij even niet gebruikt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phrequence

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Mijn probleem is best wel ingewikkeld en ik kan zeker wat hulp gebruiken. Er is al een professional langs gekomen die er ook niet uit kwam maar dacht aan "vervuiling" dus in de vorm van virussen of spyware.

Het daadwerkelijke probleem is dat wanneer ik de computer even niet gebruikt. Rond 10 minuten of langer. Dat hij als het ware bevriest. Vaak, maar niet altijd zie ik dan mijn bureaublad achtergrond zonder pictogrammen. En soms zie ik een standaard bureablad achtergrond van Windows XP; "Ierland":

cugnz6.jpg

Nog een symptoom is dat bij het opstarten van de computer dat, nog voor het logon scherm ook deze achtergrond eerst verschijnt. Ik heb dus Hitmanpro en Norman gebruikt maar er was geen verschil
Dus probeer mij asjeblieft te helpen.

Als ik ervan uit mag gaan dat je geen gebruik maakt van bureaubladthema's die niet zelf al in Windows zitten zou ik in ieder geval het volgende doen (na de scans waar de vorige poster het over had):
1. Regel ergens een XP installatiecd (juiste taal + juiste type: Home of Professional) met SP2 erin geïntegreerd. Heb je wel een XP installatiecd, maar 1 zonder SP2 erin geïntegreerd, maak dan zo'n aangepaste XP installatiecd m.b.v. de instructies van Frisian.
Zodra je de cd gereed hebt, doe Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij kan die XP installatiecd gevraagd worden.
2. Draai dit script. Hierbij wordt gemeld dat Verkenner gesloten wordt. Dat levert verder geen probleem op.

We horen wel wat de acties opgeleverd hebben.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan