Hallo,
Ik heb nu een half jaar de volgende pc draaien:
Asus M2N-sli
2 gb ddr2 800 mhz geheugen
MSI 7600GT Diamond Plus edition
320 gb hd Samsung Spinpoint sata 2 16mb buffer
amd athlon 64 5200+ x2 socket am2
Coolermaster real power pro 520 Watt
Ook heb ik nog 2 harde schijven draaien waar allerlei films en muziek e.d. op staan.
250 gb WD IDE 133
200 gb WD IDE 133
Ik heb de afgelopen weken het probleem dat windows gewoon spontaan bevriest. Dan ben ik een film aan het kijken met power dvd, en dan loopt hij gewoon vast :S. hij doet helemaaal niks meer, je ziet ook de lampjes niet knipperen, dus is er geen activiteit. Soms wordt het scherm zwart en dan kun je de pc opnieuw starten voordat hij het weer doet.
Ook ben ik vandaag een film van avi naar dvd aan het omzetten, en ik wil een filmpje openen, en hij loopt gewoon spontaan vast. Ook gebeurd het soms als ik mijn pc 's morgens aanzet, dat hij gewoon niet wil opstarten. Het scherm blijft zwart :S. Dan moet ik hem weer uitzetten, even wachten en dan weer aanzetten, en dan werkt hij vaak weer wel. Ik heb vorige week xp eropnieuw opgezet, met sp3 en de allernieuwste updates, maar dit wil het probleem niet verhelpen. Verder heb ik de allernieuwste drivers van Nvidia e.d. geïnstalleerd (die 15 oktober zijn uitgekomen).
Zijn er programma's waarbij ik mijn cpu en videokaart kan controleren op fouten?
Ik heb er goede koeling inzitten.
De temperaturen van de onderdelen zijn als volgt bij Idle.
:
GPU : 45 graden
Moederbord: 30
HD Samsung: 28
HD WD 200gb + 250 gb : 35
cpu: 40-45
Bij het converteren van avi naar dvd
GPU : 45-50
moederbord: 33
HD samsung: 28-30
HD WD 200gb + 250gb : 39
cpu : 48-53
Wat kan het nou zijn dat de pc vastloopt?
Het systeem is niet overclocked.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb nu een half jaar de volgende pc draaien:
Asus M2N-sli
2 gb ddr2 800 mhz geheugen
MSI 7600GT Diamond Plus edition
320 gb hd Samsung Spinpoint sata 2 16mb buffer
amd athlon 64 5200+ x2 socket am2
Coolermaster real power pro 520 Watt
Ook heb ik nog 2 harde schijven draaien waar allerlei films en muziek e.d. op staan.
250 gb WD IDE 133
200 gb WD IDE 133
Ik heb de afgelopen weken het probleem dat windows gewoon spontaan bevriest. Dan ben ik een film aan het kijken met power dvd, en dan loopt hij gewoon vast :S. hij doet helemaaal niks meer, je ziet ook de lampjes niet knipperen, dus is er geen activiteit. Soms wordt het scherm zwart en dan kun je de pc opnieuw starten voordat hij het weer doet.
Ook ben ik vandaag een film van avi naar dvd aan het omzetten, en ik wil een filmpje openen, en hij loopt gewoon spontaan vast. Ook gebeurd het soms als ik mijn pc 's morgens aanzet, dat hij gewoon niet wil opstarten. Het scherm blijft zwart :S. Dan moet ik hem weer uitzetten, even wachten en dan weer aanzetten, en dan werkt hij vaak weer wel. Ik heb vorige week xp eropnieuw opgezet, met sp3 en de allernieuwste updates, maar dit wil het probleem niet verhelpen. Verder heb ik de allernieuwste drivers van Nvidia e.d. geïnstalleerd (die 15 oktober zijn uitgekomen).
Zijn er programma's waarbij ik mijn cpu en videokaart kan controleren op fouten?
Ik heb er goede koeling inzitten.
De temperaturen van de onderdelen zijn als volgt bij Idle.
:
GPU : 45 graden
Moederbord: 30
HD Samsung: 28
HD WD 200gb + 250 gb : 35
cpu: 40-45
Bij het converteren van avi naar dvd
GPU : 45-50
moederbord: 33
HD samsung: 28-30
HD WD 200gb + 250gb : 39
cpu : 48-53
Wat kan het nou zijn dat de pc vastloopt?
Het systeem is niet overclocked.
Alvast bedankt voor de reacties!
Laatst bewerkt: