Pc bevriest bij de raarste momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb bericht van Cool prices terug, zij denken precies hetzelfde als mij: Het moederbord.
Ik kan het moederbord incl. processor en werkgeheugen als RMA aanbieden, en dan gaan zij het voor me testen wat kapot is. Ik merkte vandaag iets anders op: Als mijn processor rond de 90% zit van zijn gebruik, dan gaat de muziek sloom doen en blijven hangen, tikken ertussendoor. Dus ik denk dat het wel degelijk aan het moederbord of de processor ligt.

Help aub

Ik heb een RMA aangevraagd en al mijn pc onderdelen eruit gehaald.
Nu heb ik mijn oude (werkende) onderdelen er terugingestopt en alles aangesloten.
Maar dit werkt dus niet. Ik snap er geen bal van. Ik heb het nu al 5x alles gecontroleerd en ik heb hem 1x opgestart gekregen, de rest van de tijd heb ik zwart beeld gehad. Ben al 3 uur hier mee bezig.
Nu heb ik net mijn nieuwe onderdelen ( die ik er straks uit had gehaald) er weer los naastgelegd en alles aangesloten incl. videokaart zodat hij iig op moet starten in de bios. Maar ik krijg geen beeld. ik heb echt al van alles geprobeerd, andere beeldschermkabels, andere omvormer, ander beeldscherm. maar ik krijg het niet werkend. Wat zou het nou kunnen zijn? Zou de videokaart dan toch kapot zijn ipv het moederbord of de processor?

Check eens de videokaart met een andere videokaart. Dan weet je het. Verder hoor je geen biosbeeps?

Test ook de monitor op andere pc

en de voeding.

Nou ik ben eindelijk achter wat nou precies kapot was. Je zult het niet geloven, maar toch is het de videokaart.
Ik heb mijn broers kaart bij mij erin gedaan: Beeld.
Ik doe mijn kaart bij mijn broer erin: Geen beeld, piepjes uit moederbord.
Dus de kaart is end of life.
Ik heb al een Sapphire radeon HD 4850 besteld :).
Ik hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgen.
Dit is toch wel een aardig kaartje ?

Toch de videokaart dus..., probleem is nu tenminste opgelost.
4850 is trouwens een goede keuze:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk heeft de kaart ook storingen veroorzaakt in het moederbord, vandaar dat hij vastliep en raar deed.
Dat dacht ik ook ja, een goede keuze :). Daar kan ik vollopig weer mee gamen :D.

De kaart gister binnengekregen inc. 2gb ddr2 800 mhz kingston hyperx erbij besteld.
Beide erin gezet, en hij werkt weer perfect :D.
Ik heb gister een paar uur lang Far cry 2 kunnen spelen zonder gezeik.
Het enigste wat ik nog steeds niet voor elkaar heb gekregen, is de hardeschijf op volle snelheid te laten draaien. Hij draait momenteel op dma 6, maar hij kan op dma mode 7.
Ik krijg het alleen niet ingesteld. Heb de allernieuwste bios enzo erop zitten, maar ik kan het echt nergens vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan