pc "bevriest" om de paar minuten......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharity

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Berichten
77
Nou ik weet niet of ik hier wel in de goede rubriek post maar ik hoop van wel.

Ik loop tegen mn derde probleem aan vandaag, na oplossing van herinstallatie en niet herkenning van mn cdrom en brander, heb ik het volgende probleem......(welke gelukkig zijn opgelost dankzij dit forum)

Mn hele pc "bevriest" na een tijdje als ik opnieuw opgestart ben, helemaal niets doet het dan meer, het lampje blijft dan branden (of niet, het ligt eraan wanneer ie bevriest) dit duurt ongeveer een minuut en dan loop ie weer voor een paar minuten, hooguit twee en dan herhaald zich dat weer.

Heel erg irritant natuurlijk want alleen al over dit berichtje doe ik heel lang, omdat ik iedere keer moet wachten tot ie uit zn "bevriezing" komt.

Ik heb echt geen flauw benul waar ik dit moet gaan zoeken laat staan oplossen, heeft iemand van jullie misschien een idee en/of een oplossing? Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen.

Bedankt alvast!
 
Ik vergeet nog te zeggen dat ik al met alle mogelijke scans gescand heb op virussen, dit nog ff ter info.

groetjes!
 
Wat voor pc heb je?
Wordt de pc niet te warm?
Kijk eens bij taakbeheer of er niet een process is wat je CPU volledig ingebruik neemt.
Ook gescand op Spyware?
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;
klik --> Helpmij tegen spyware offensief <--klik.

Lees het eerste bericht goed door!!!
Daar staat ook in hoe je een Hijack this log kan plaatsen.
 
Welke programma's worden mee opgestart? Heb je ergens, misschien zonder dat je het zelf beseft, een tellertje meelopen? Voorbeeld: als je een handheld of pocketpc hebt, welke je regelmatig aan de pc koppelt om te back-uppen of zo, dan kan het zijn, dat de software van de pocketpc regelmatig de poorten scant op de aanwezigheid van de pocketpc. Deze scan kan vertragend werken.
 
Ik heb een packard bell pc met xp professional erop. Het lijkt wel alsof mn pc een kleine kortsluiting maakt iedere keer, de boel vertraagt niet, het staat gewoon compleet stil, het bevriest als het ware. Ik kan zo niet meer op mn pc te werk, ongeveer tien minuutjes na het opstarten begint het. Ik heb bij taakbeheer gekeken en kan daar niks vreemds vinden.

Kan het zijn dat mn harde schijf het loodje heeft gelegd? (ik heb gisteren even gekeken naar mn harde schijf en kan zo op het eerste gezicht er niks vreemds aan vinden, ook niet aan de stekkertjes) Of het aan de koeler ligt weet ik ook niet, want ik weet niet hoe je dat kan checken, ik hoor het motortje wel gewoon lopen.

Ik hoop dat jullie me nog even kunnen helpen met tips, want zoals ie nu is kan ik de pc wel weggooien:(

Groetjes!
 
Kan het misschien zijn dat je automatisch je virussen laat scannen of dat je automatisch defragmentatie uit laat voeren.
Dit soort programma's vraagt veel processorcapacitiet en kan veroorzaken dat je computer"bevriest"terwijl hij verder toch normaal lijkt te zijn.
 
Nee ook dat niet, de pc bevriest ongeveer een minuut lang en begint dan weer te lopen voor hooguit twee minuten en dan begint ie weer van voren af aan.

Ik zit nu even bij mn moeder op de pc want het is bijna onmogelijk om berichten te posten op mijn pc, als ik thuis ben zal ik een hijack log plaatsen.

groetjes!
 
Heb je alle suggesties van Crash al doorgenomen?

Wat voor pc heb je?
Wordt de pc niet te warm?
Kijk eens bij taakbeheer of er niet een process is wat je CPU volledig ingebruik neemt.
Ook gescand op Spyware?
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;
klik --> Helpmij tegen spyware offensief <--klik.

Lees het eerste bericht goed door!!!
Daar staat ook in hoe je een Hijack this log kan plaatsen.


__________________
Lex


~~~Foto's casemod.~~~~Regels Helpmij.nl~~~~Afkortingen die gebruikt worden op Helpmij~~~


______________________________________________________________________ _
|Op prive berichten over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.|


Attendeer de beheerder over dit bericht
 
Ja die had ik allemaal al doorgenomen, S&D had ik al gedaan enzo, zie mn reacties op de berichten. Ik ga alleen nog even een hijack posten zometeen, maar ik denk niet dat daar wat uitkomt eerlijk gezegd. Ik hou mn pc constant bij met spyware scans en virusscans.
Iets maakt kortsluiting lijkt het wel. Als de pc bevriest maakt ook helemaal geen geluid ofzo, gewoon echt compleet stil alles. Kan het misschien zijn dat mn brander of cdrom dit kan veroorzaken? Omdat die gisteren het dus ff niet deden?
 
Hijack log is inmiddels bekeken en geen rare dingen gevonden.

Maar volgens mij is het mn brander die die kortsluiting veroorzaakt, ik heb em nou eens helemaal gedeinstalleerd om te kijken of mn pc nog vastloopt. Ik open en sloot mn brander om te checken of ie het nog deed en toen bevroor mn pc gelijk, vandaar mn vermoeden.

Als dat het nou niet is, kan het dan ook aan mn bios liggen? Volgens aida32 is die nl ouder dan twee jaar, maar durf niet zo goed up te daten ivm misgaan ervan.

Bedankt iedereen tot zover, ik zal laten weten of de pc nog bevriest na deze deinstallatie van de brander.

Fijne avond nog!
 
Het ligt niet aan je bios.
Het zou kunnen dat het aan je brander ligt, mogelijk dat het brandprogramma iedere keer op hol gaat.
Dus probeer ook het brandprogramma wat je gebruikt te deinstalleren en opnieuw te installeren.
 
Probleem lag inderdaad bij de brander, viel niet meer te redden, heb nu een nieuwe en alles doet het weer.

Bedankt iedereen en groetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan