PC bevriest tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je al eens gecontroleerd of de kabel van de monitor ook wel goed in de achterkant van de monitor zit ?
Dit is ook nog wel eens een veel voorkomend probleem, dat de kabel aan de achterkant van de monitor een beetje los zit, en zodra je een beetje rammelt met fhet bureau, of toevallig met een voet tegen de kabel aankomt, dat het beeld "bevriest" of zelf helemaal uitvalt "No video Input"

het volgende probleem kan toch zijn dat de grafische kaart de geest heeft gegeven, ook dan kan het voorkomen dat je dit soort vage klachten krijgt.

Wat je zou kunnen proberen is : (Mocht je toch in windows terrecht kunnen komen)
Even in het logboek kijken, vaak staat daar een uitroeptekentje voor de gebeurtenis.
(of eventueel even een screenshot op het forum plaatsen)

M.v.g.
Chris
 
heb je al eens gecontroleerd of de kabel van de monitor ook wel goed in de achterkant van de monitor zit ?
Dit is ook nog wel eens een veel voorkomend probleem, dat de kabel aan de achterkant van de monitor een beetje los zit, en zodra je een beetje rammelt met fhet bureau, of toevallig met een voet tegen de kabel aankomt, dat het beeld "bevriest" of zelf helemaal uitvalt "No video Input"

het volgende probleem kan toch zijn dat de grafische kaart de geest heeft gegeven, ook dan kan het voorkomen dat je dit soort vage klachten krijgt.

Wat je zou kunnen proberen is : (Mocht je toch in windows terrecht kunnen komen)
Even in het logboek kijken, vaak staat daar een uitroeptekentje voor de gebeurtenis.
(of eventueel even een screenshot op het forum plaatsen)

M.v.g.
Chris

De kabels zitten er goed in, en nee ik kan niet in windows komen en zelfs niet in BIOS setup:confused:
 
Hoi !

Ik zou @Modag's voorstel maar aannemen en hem er even naar laten kijken !

Mogelijk is je graka corrupt(defect), en kan hij 'm even testen met een andere kaart.

Greetz,

Harry.
 
Ik mag helaas geen vreemde mensen in mijn huis anneme:p:p

misschien iets anders waarmee ik de pc aan de praat krijg?
 
Hoi !

Tja, zelf evn een andere graka proberen.

Maar of je die bij de hand hebt....

Greetz,

Harry.
 
Zie post 39 en 40. Na de eerste BIOS- peep enkele malen op F8 drukken, HEB JE DAT WEL GEDAAN? Ik heb de indruk dat je BIOS wel start maar dat je scherm op zwart gaat als Windows wil installeren. In dat geval moet F8 wel werken en na het kiezen van de modus "VGA installeren" (of zoiets) kun je de juiste resolutie instellen of een eerder gedownloade nieuwe driver voor je scherm.
 
Zie post 39 en 40. Na de eerste BIOS- peep enkele malen op F8 drukken, HEB JE DAT WEL GEDAAN? Ik heb de indruk dat je BIOS wel start maar dat je scherm op zwart gaat als Windows wil installeren. In dat geval moet F8 wel werken en na het kiezen van de modus "VGA installeren" (of zoiets) kun je de juiste resolutie instellen of een eerder gedownloade nieuwe driver voor je scherm.

wel goed de topic lezen hea:p

voordat ik de pc opstart krijg ik al de melding van no video input
dan start ik hem op en dan blijft die melding......




p.s ik heb geen andere graka
 
Hoi,

Maar ik mag wel vreemde mensen in huis halen.

Modag
 
Hoi !

Da's dan jammer, want dat zou een hoop duidelijk maken !

Kun je er niet even een "lenen" uit een werkende PC ?

Greetz,

Harry.
 
@Harry
Dat zou eventueel wel kunnen, maar dan moet ik terug naar deurne, [waar ik woon eigenlijk :p]
om daar een grafische kaart te halen, want deze computer is van mijn oom maar die is op vakantie en wij moesten op de katten letten dus daarom zijn wij hier:cool:


@Modag
Wij hebben geen auto :p
en weet niet eens of het van mijn ouders wel mag, ze vinden het niet fijn als ik naar mensen
van internet ga:confused:
 
en als je de pc opstart, hoort de fan van de voeding dan te draaien?

zo ja, dan is die kapot...
 
Hoi,

is er geen plaatselijke pc boer die voor lieve woorden even jou kaart wil testen.
hoeft niet als hij temperatuur geregeld is zou hij later bij moeten komen
Modag
 
Laatst bewerkt:
nou, media-markt heeft ook computer service, misschien e-mail sturen naar hun...
maar dat kost weer geld :p
maar mijn oom komt pas volgende week weer terug, en die
weet ook wel veel van computers af...
 
idee :)

ik kan ook een foto maken van hoe mijn pc er van binnen uitziet en op
het forum plaatsen, misschien heb je daar wat aan:D
 
Hoi,
Ik bedoel geen mediamarkt maar gewoon en klein pc winkeltje.

een foto zal denk ik weinig helpen maar wie weet.


Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan