pc bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

seeburg100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik had de vraag al gesteld bij geluidskaart, maar daar lag het probleem niet. ik heb de vraag als opgelost gezet, dus zet ik hem nu hier, omdat het probleem mogenlijk ergens in het systeem zit, maar waar?

Helaas, probleem nog niet verholpen, hangt weer.
amd athlon xp 1600+ 512mb ram service pack 1a
fujitsu siemens scaleo 600
wat zou het probleem kunnen zijn, dat mijn pc willekeurig blijft hangen, geen foutmeldingen, pc bevriest, start niet opnieuw op, is uitgevinkt. wie o wie, kan mij helpen.

Als de machine niet overgeklokt is en de BIOS instellingen zijn ook niet vernaggeld en je hebt het geheugen getest dan :

misschien een dooddoener, maar het bevriezen kan dan heel goed het gevolg zijn van een geinstalleerd progje waarmee jouw pc, in samenhang met het OS en/of in samenhang met andere programmatuur -> virusscanner ??????, NIET overweg kan.

Het betekent dat als het mijn machine zou zijn, ik de machine ging "afbouwen" met software totdat ik alleen Windows over zou hebben. Misschien vind je met het stuk voor stuk verwijderen van progjes de boosdoener al, maar zo niet, dan na het opnieuw opbouwen misschien ?

befankt voor je antwoord pasja, maar ik heb zelfs een nieuwe instal gedaan, dus geen software, ik heb xp 3 keer opnieuw moeten starten om het een keer te laten lukken, sp 1 geinstalleerd, nieuwe drivers geprobeerd, maar de pc blijft vast lopen, op ieder moment, soms als het welkom scherm komt of waar en waarmee dan ook.
dus ik denk dat er echt iets stuk is of een draad, breuk, oid. ik breng hem maar weg, want ik weet het niet meer.
:thumb:

ik denk idd. dat dat dan het beste is..............

ik hoop alleen voor je dat het probleem zich ook voordoet als de monteur er naar kijkt, want anders krijg je 'm ongerepareerd retour met de mededeling : "probleem heeft zich niet voorgedaan" en daar ben je dan lekker mee..................

Nou pasja, het probleem doet zich konstant voor, terwijl ik jou bericht zat te lezen, de pc stond een minuut aan, bewogen je avatar vingertjes al niet meer,:D dus stond hij weer vast. Maar wel bedankt voor je reacties, ik laat nog wel weten wat er mee was, dus laat ik dit topic nog wel even onopgelost staan.

en een hele andere mogelijke oorzaak is natuurlijk ook niet uit te sluiten.........................

videokaart of videokaartkoel probleem ?

ja dit is ook niet aan mijn gedachte ontgaan, maar heb al een andere videokaart geprobeerd, uit mijn dochter,s pc. maar dan gewoon het zelfde probleem, ik heb 3 lampjes op het toetsenbord num lock, caps lock, scroll lock, als ik de pc opstart, gaan die drie lampjes heel even branden aan gaan dan weer uit, daarna gaat num lock weer branden, en gaat weer uit, dit is normaal, en kan ik gewoon inloggen. Maar soms gaat het num lock lampje niet branden, of blijft hij branden, en dan bij de eerste toets aanraking, staat hij vast, dit is soms. ik hoop dat dit een beetje duidelijk is?

de ellende bij dit soort problemen is dat het eigenlijk overal in kan zitten:

van een oudere (versleten) voeding tot en met het bios dat een update nodig heeft. Je komt er alleen maar achter door te proberen en nog eens te proberen.

Wellicht het allerbelangrijkste is de vraag hoe het zo gekomen is:
deed 'ie 't vanaf dag 1 al zo of is het na enige tijd begonnen..........

als het laatste van toepassing is, dan is het diep, diep nadenken wat er is gebeurd (hardwarematig / softwarematig) tussen het moment van goed werken en het moment dat de willekeurige vastlopers begonnen.

als ik er over terug denk, en wat ik vertelde over de lampjes van het toetsenbord, is het van dag 1 , maar dit was maar een uitzondering, heel soms, en hebt er geen aandacht aan besteed, (beetje dom) maar het was echt misschien een keer per maand, en starte de pc weer opnieuw en het probleem was er niet meer. daarom heb ik geen aandacht aan geschonken. ik ga wel wat zaken uitproberen, nieuw geheugen, nog een andere videokaart, maar het kan natuurlijk ook een voedingsprobleem zijn. je hoord het nog wel. Thanks!:thumb:

Vreemd geval, ik heb nog eens gekeken naar de videokaart, en zag dat het koelervannetje, niet draaide, dus koelde de videokaart niet, heb het vennetje geholpen, en hij sloeg aan, en heb sinsdien geen probleem meer met vastlopers, wel vreemd dat ik met de videokaart van mij dochter, ook vastlopers had, maar misschien komt dit doordat die videokaart niet goed is voor het systeem? Probleem lijkt dus opgelost? hoop ik!

nee dus:o, ik ben nu maar naar de pc boer, gegaan, koeler was ook te klein, grote koeler in de pc gezet, en kan al een uur werken op de pc, zonder vastlopers, pc boer heeft mij beloofd dat het systeem nu goed blijft, anders kijkt hij hem weer gratis na:thumb: de pc werd veel te warm aan de binnenkant!

daar ben ik dus redelijk verbaasd over,...........

een "fabrieksmachine" die afgeleverd wordt met "standaard" koeler met te weinig vermogen.......... bijzonder !

Dan zullen er dus vele 10-tallen, honderden (?), duizenden (?), tienduizenden (?) zijn die dit euvel ondervinden ???

Laatst bewerkt:
ja pasja je hebt gelijk, ik zit nu op m,n dochter,s pc, die van mij, haald het niet, loopt weer vast. Ik vond het al zo vreemd, op aida32, gaf hij 38\42 aan temp. Dus dit is toch niet te warm. Ik ga morgen ochtend op hoge pootjes terug! je hoord nog van mij!

Het probleem was de voeding, hij heeft nu twee dagen bij de reperateur gestaan, die heeft mijn pc uitgetest.
Door dat ik 256 geheugen en een dvd writher bij had geplaatst, was de voeding niet meer toerijkend, 250W
nu heeft hij een grotere geplaatst, ik geloof 350? en nu blijft het systeem stabiel! Ik moest verder maar twintig euro betalen ,voor de voeding, en het plaatsen hiervan, en ben daar zeker blij mee. Zo zie je maar weer dat een probleem met de computer vele oorzaken kan hebben.
Daarom is helpmij zo waardevol voor computergebruikers, want hier worden heel veel problemen gratis opgelost!:thumb: ik ben blij lid te mogen zijn van zo,n mooie club!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan