pc bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
152
De pc van mijn zus bevriest onder haar eigen account nadat het bureaublad is verschenen.
Als ik inlog onder administrator (veilige modus)is er niks aan de hand.
ccleaner gedraaid
spybot gedraaid (niets gevonden)
adaware gedraaid (niets gevonden)
online virusscan symantec (niets gevonden)

Wie o wie heeft de oplossing.
bijvoorbaat dank.
 
Veilige modus->beperkte videokaart aansturing
Bureaublad verschijnen->volledige videokaart aansturing

Ik zou dus beginnen met zoeken in de drivers voor de videokaart.
 
kun je de videokaart ook testen met een progje????
 
Zou het ook niet kunnen zijn dat haar user profiel stuk is?
In dat geval zou een nieuwe user aanmaken als admin ook kunnen helpen.
 
Er zitten "normaal"twee users op dwz ginie(mijn zus) met wactwoord beveiligd
en lisa(haar dochter) zonder wachtwoord
Als ik normaal opstart bevriest de pc in beide accounts nadat het bureaublad is verschenen ik kan nog net start aanklikken en dan is het gedaan met de pret.
Ga ik in veilige modus(met netwerkmogelikheden werkt alles perfect op alle drie de accounts(dat is dus inclusief de administrator)
Dus het lijkt mij niet dat de account stuk is.
Misschien nog een oplossing???????

By the way de drivers voor de videokaart zijn bijgewerkt in de veilige modus onde de account administrator.
 
Ga in de veilige modus eens naar...
start/config.scherm/systeembeheer/computerbeheer/logboeken.
Waarschijnlijk zit het bij systeem maar kijk ook maar bij toepassingen.
Alleen de rode kruisjes. Dubbelklik op zo'n regel en kijk wat de omschrijving is.
 
account bijgemaakt in veilige modus maar bevriest ook direct bij normale opstart.
 
Wat ik ook ook nog tegenkwam was dit:
Just to let everyone know.... While surfing through the internet I found someone who solved this problem and has a way to fix it. There are 2 registry keys in the registry that are causing the problem. It affects the explorer.exe and iexplorer.exe files.

This is the key that needs to be deleted...
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplorer.exe

Once these keys are deleted the desktop and internet explorer should come back to life.

Het stond hier.
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplorer.exe

gezocht maar niet gevonden (in veilige modus wel te verstaan)
 
Goeie genade wat een log.
Eentje die je vaak ziet, ook bij mij, is een toepassing zoals Norton die een service gebruikt. Daar is altijd gepiep over.
Installeer dit.

Wat is er aan de hand met Office 2000?
Die zou ik eens goed uninstallen via VM en na opschoning weer intalleren.

Staat er naast Windows Firewall nog een firewall op de pc?
Zo ja, ga naar start/uitvoeren/typ services.msc
Bijna onderop Windows Firewall stoppen en uitschakelen.

En nu stop ik even. Anders zie ik door de bomen het bos niet meer.
Kijk eers maar eens hoe dit allemaal uitpakt.
 
gezocht maar niet gevonden (in veilige modus wel te verstaan)

Troost je, ik heb ze ook niet dus dat zit op die pc goed. Het was echter leuk geweest als het daarmee over was :D
 
helaas als ik wat installeren of verwijderen wil krijg elke keer een melding over een installerfout.JPG

Bij mijn weten zit er geen andere firewal op
alleen de pandavirusscanner
 
Laatst bewerkt:
nog eens goed gekeken op services.msc en inderdaad er zit nog een firewal op van panda
 
Als Panda er op zit. Windows Firewall dus stoppen en afsluiten via Services.
Dat installeren is dus een probleem. Het vreemde is dat ik vaak genoeg iets geinstalleerd heb in VM maar niet ieder programma gebruikt Windows installer. En deze werkt pas als de services gestart zijn.

Hoe staat in de services remote procedure call? Probeer eens te starten.
Daarna ook Windows installer starten.
We kunnen het natuurlijk altijd proberen :D

Ondertussen lees ik nog even in het log.

Wat is er toch aan de hand met Office? Weet je daar wat meer van?
En heeft die pc meerdere partities?
Ik vraag me af of een repair van Windows niet sneller gaat.

je bent weer is de reddende engel Elisa Dat ben ik pas als het gelukt is en ik vraag me af......
 
Laatst bewerkt:
er staan er twee
Remote Procedure Call (RPC) locater en Remote Procedure Call (RPC)
de eerste kan ik niet sarten en de tweede is al gestart
er staan geen partities op en windows installer staat op handmatig
en wat je met office bedoelt zou ik niet weten heeft mijn zus nooit over geklaagd
Maar als het zo hoor wordt het een nieuwe insallatie van windows???
 
Laatst bewerkt:
Nou, niet nieuw. Gewoon Windows herstellen. Dan ben je wel je programma's kwijt (ze zijn er wel maar staan niet in het register) maar de persoonlijke bestanden blijven bewaard.

Maar eerst nog dit: Je gaf een uitdraai van logboek-toepassingen.
Stond er helemaal niets bij systeem?

Ga nog een keer naar apparaatbeheer en ga naar je beeldschermdriver. Er is een optie om terug te gaan naar de vorige driver. Doe dit. Sluit af/start op.
Ik heb niets gezien in het logboek over je videokaart of beeldscherm maar misschien zit dit wel bij systeem.

Nog een keer het useraccount:

Open het onderdeel Systeem in het Configuratiescherm.
Klik op het tabblad Geavanceerd op Instellingen onder Gebruikersprofielen.
Klik onder Profielen die op deze computer zijn opgeslagen op het gebruikersprofiel dat u wilt kopiëren en klik vervolgens
op Kopiëren naar.
Geef het gewenste pad op voor het nieuwe profiel of klik op Bladeren om een pad te selecteren.
Als u een nieuwe gebruiker wilt selecteren, klikt u in het dialoogvenster Kopiëren naar op Wijzigen.
Als u de zoekactie wilt starten, geeft u in het dialoogvenster Gebruiker of groep selecteren de volledige naam
op van de gebruiker, de groep of het ingebouwde beveiligingsprincipe waarnaar u wilt zoeken. Klik vervolgens op OK.

Opmerkingen

U opent het venster Systeem als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem.
Als u wilt opgeven dat u een ingebouwd beveiligingsprincipe, een gebruiker of een groep wilt zoeken, klikt u in het dialoogvenster Gebruiker of groep selecteren op Zoeken naar. Klik vervolgens op het gewenste object.
Als u het te doorzoeken domein wilt opgeven, klikt u in het dialoogvenster Gebruiker of groep selecteren op Zoeken in. Selecteer vervolgens het gewenste domein.
Als u de zoekactie nog verder wilt specificeren, klikt u in het dialoogvenster Gebruiker of groep selecteren op Geavanceerd.
Verwante onderwerpen

Ook nog een bijlage om de kijken of het een typisch bureaublad fout is. Ik denk het niet maar baat het niet...

En tenslotte komen we dan aan bij de laatste reddingspoging.
Bijlage 4 :D

Maar eerst wacht ik die uitdraai van logboek- systeem af.

Nog 2 bijlages extra. Spreken voor zichzelf. Bij eentje staat er als extensie vbs.txt. Daarvan moet je .txt weghalen.
 

Bijlagen

  • Windows - Bureaublad terug xp_taskbar_desktop_fixall.vbs.txt
    2,5 KB · Weergaven: 14
  • Windows - Gebruikersprofiel is kapot - truc.txt
    359 bytes · Weergaven: 22
  • Windows - Systeemherstel als je Windows niet in kunt.txt
    62 bytes · Weergaven: 14
  • Windows - herstellen (NIET via herstelconsole) 2e versie .txt
    1,3 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan