PC bevriezen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo!

ik heb een aantal cursus-Pc's die eigenlijk moet worden "bevroren" zodat hij bij elke boot weer zo was als de vorige.
nou hoorde ik van deepfreeze, en heb het ook gebruikt, maar daarmee schijn je een probleem te krijgen als je iets wil doen waar een reboot voor nodig is. omdat deepfreeze je niet de mogelijkheid geeft om vroegere freezepunten later nog weer eens aan te grijpen. dus: is er een programma als deepfreeze die je de mogelijkheid geeft om een cursus te geven, incl. reboots, en daarna weer alles terugzet als voor de cursus?

Dankuu!!:)

Peter

daar dacht ik ook aan, maar is voor dit programma een optie om het automatisch te laten doen? en duurt dit niet vrij lang altijd?:confused:

na een tijdje wordt systeem herstel trager...
ga dan naar de c schijf /muis recht/eigenschappen/schijf opruiming/meer opties en verwijder de herstel punten...
nu gaat systeem herstel weer snel... 2 à 3 mn...
de harde schijf kan van te vaak herstellen een knauw op lopen...
je zou de cursisten ook kunnen leren hoe ze een applicatie op de juiste
manier kunnen verwijderen en systeem herstel als laatst redmiddel kunnen gebruiken of alle opgeslagen bestanden opslaan in een map op het bureau blad en dan deze verwijderen...

het gaat hier over allemaal scrypten van allemaal computers appart. en de cursisten moeten de scrypten die ze in de database veranderen, die laterook weer kunnen aanroepen in onze applicatie. dus opslan in een apparte map is ook niet echt een optie. maar als systeemsherstel echt maar 2/3 minuten HOEFT te duren, lijkt me dit ook geen slecht alternatief. ik hoef tenslotte maar zelden een nieuwe restorepoint te hebben. ik kan bijna altijd door met de ouwe.

dank jullie wel:D

ik heb geen verdere ervaringen met ghost, maar ik heb daarvan de interpretatie gekregen dat het erg lang duurt om dan je systeem weer in de staat van deze "image" te krijgen.

(correct me if im wrong):)

Hangt af van de snelheid van de HD en de omvang(inhoud) van de partitie. Daar een Ghost-kopie maken en terugzetten onder DOS gaat hangt het er ook sterk vanaf in hoeverre het mobo/Bios de optimale snelheid van het i/o-kanaal ondersteunt onder DOS. Als dat allemaal goed zit zet je een 20GB-partitie terug in max 10 minuten, zoniet, dan kan het wel eens heeel lang gaan duren. Als in de PC twee HD's zitten, zoals bij mij, en de Ghost-kopie van de ene HD naar de andere gaat, dan doet ie er 3 minuten over.

okee, dank je!:)
ik lees net dat je met ghost ook kan booten van de ghost-cd om zo je systeem te herstellen, klopt dat? want dat zou echt ideaal zijn:D

Schijnt te kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik een wat oudere stand-alone Ghost-versie die alleen maar kopieën kan maken. Wellicht dat iemand anders hier op het forum er iets meer over kan zeggen??

ja, ik zag het, maar net iets te laat;)

ik ga even kijken wat dat van jou inhoud:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan