PC blijft Crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computrein

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Hallo allemaal, een tijdje geleden heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet: werkte allemaal prima. maar de laatste tijd crashte hij zo'n 10x per dag.

Nu heb ik een nieuwe 3d kaart geplaatst Sapphire 9700 Pro, maar het probleem blijft, weet iemand raad?

Systeem:

P4 2,4 Ghz
mobo: Chaintech 9EJL1 (bios update staat niet meer op hun site)
512 Mb Ram

Alvast dank voor de reacties,

Nick

Je zal toch echt wat meer info moeten geven. Wat doet hij, reboot hij, geeft hij een blauw scherm etc? Welke stappen heb je nog ondernomen?

Ik krijg geen blauw scherm, maar hij start zomaar ineens opnieuw op.
Als ik aan het gamen blijft het geluid 1 sec hangen waarna de pc opnieuw opstart.
Heb trouwens WinXp home edition opnieuw geinstalleerd met alleen de nodige drivers en 2 games om te testen, maar het probleem blijft.

Hij crasht trouwens niet alleen bij games, maar bijvoorbeeld ook gewoon onder het internetten, of typen. Soms na 10 sec, soms na 30 min.

Nick

Laatst bewerkt:
Hoe zwaar is de voeding ??

Heb je 1 of 2 geheugen bankjes ??

Graag wat meer info.

De voeding is 350 Watt en het geheugen bestaat uit 2 bankjes van elk 256 MB DDRAM.
Laatst zag ik bij sisoft sandra dat de proc loopt op 2,43 GHZ, maar zo'n kleine afwijking kan toch niets uitmaken? (niet overgeclockt trouwens)

Nick

Rechtermuisklik op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, opstart- en herstelinstellingen. Daar vink je 'De computer opnieuw opstarten uit'.

Volgende keer zal je, als het goed is, dan een blauw scherm krijgen met de foutmelding. Noteer deze, de zaken waarmee we het meest zijn zijn de melding zelf (bv INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) en evt. een bestand dat erbij staat (bv nv4_disp.dll).

Hij komt idd met een blauw scherm met de volgende foutmelding:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

dan een uitleg over hardware, en dan Technische informatie:

STOP: 0x00000050 (0xFFFFFFF4, 0x00000000, 0x8059172B, 0x00000000)

Nick

Kan je geheugen zijn. Speel eens met de twee reepjes: eerst het ene erin, dan het andere erin etc. En uiteraard testen of hij 't doet met elk reepje afzonderlijk.

Ik ga het morgen proberen.

Bedankt voor de reacties, ik laat weten hoe het verloopt.

PS. in win 98 heb ik geen problemen

Nick

Hallo allemaal, ik denk dat het probleem is opgelost, de pc heeft nu al een paar uur gedraait, en is niet meer gecrasht.

Ik heb het opgelost door een van de 2 geheugenbankjes te verwijderen. Heb nu nog 256 Mb RAM, maar dat moet genoeg zijn.

Bedankt voor jullie hulp,

Nick

Dat ene geheugenreepje kan je inwisselen op de plaats waar je 'm gekocht hebt hoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan