Pc blijft hangen bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo,

Ik heb een pc geinstalleerd (Win98;p2 433). Deze draaide goed, maar nu blijft hij hangen bij de opstart.

Ik hoor de HD ff en daarna is het gebeurt.

Het vreemde is, dat deze het al eerder heeft gedaan. Ik heb er al verschillende videokaarten en harde schijven in gehad.

Hoe zou dit kunnen?

René

tijdens opstarten vlakna bios op f8 drukken, er komt een keuze menu, o.a veilige modus maar ook zoiets als stap voor stap opstarten en dan moet je elke stap bevestigen, je kunt dan zien in welk proces de pc blijft hangen, en dan ben je weer een stapje verder. Mijn pc blijft hangen op msmouse.vdx, waarschijnlijk is er iets niet goed met de ps2 mouseport, niemand krijgt het euvel verholpen.

Hoi,
Het probleem is, dat de pc niet eens zover komt (blijft hangen voor de bios)

Na enkele malen de resetknop te drukken, start hij wel op. Geheugen stuk?

Ik weet het namelijk niet meer.

aha, dat heb ik dus ook al, maar dan al vanaf het begin. Spanning er een minuut afhalen en dan doet hij het weer waarschijnlijk. Ik heb zelf ook het geheugen vervangen maar daar lag het dus niet aan. Ik heb een chaintech moederbord met award bios, hij blijft hangen tijdens de geheugen check.

Hallo

Lijkt mij eerder de voeding te zijn.

Zeker gezien het feit dat uw restknop truukje voorlopig nog werkt.

Zo duur zijn die niet , maar je zou ook eens eentje kunnen lenen van een kennis , bij wijze van test .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan