PC blijft hangen in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPaez

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Hallo allemaal,

ongeveer een half uur geleden startte ik mijn pc op, dit duurde iets langer omdat hij nog moest configureren van een update die ik gisteravond liet doen toen ik mijn pc uitzette.
Eenmaal opgestart werkte hij niet zoals het moest (lees mijn 2 andere topics, ja ik snap dat jullie nu denken waarom ik nog steeds met dit probleem loop en er niks aan laat doen.) ik had namelijk geen geluid en kon geen videos afspelen, dus moest ik mijn pc wel opnieuw opstarten.
Alleen komt mijn pc nu niet meer verder dan de BIOS (ik zet wel in de bios).
Ik zet mijn pc aan, krijg het welkomsscherm van mijn moederbord, dan gaat hij verder en zie ik een wit streepje linksboven knipperen en daarna komt hij in de bios.

Mijn vraag is hoe kan ik mijn pc nu weer werkend krijgen?

alvast bedankt

Zit je in de BIOS en kun je nog wel de instellingen van je moederbord veranderen? Of loopt hij bij het laad balkje vast?
In het eerste geval kun je in de BIOS vanaf (een van) je harde schijven opstarten (je moet de schijf selecteren waar Windows op geinstalleerd staat).
In het 2e geval zou je het moederbord kunnen resetten. Op je moederbord zit vaak een speciaal knopje waarmee dit kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan