pc blijft hangen in bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
W98SE

Even een vraag voor een vriend:

Bij het opstarten van de pc bijft hij hangen in het bureaublad, geen ikonen zichtbaar en geen verdere activiteit, dus enkel de wallpaper zichtbaar
Geprobeerd op te starten in veilig modus, maar ook daar komen we niet verder als het bureaublad, ook weer zonder ikonen.

Half uur geleden deed ie het nog goed, maar na een update van msn (ja, hij trapte er ook weer in, net als ik destijds ) startte de pc vanzelf opnieuw op en gaat dus niet meer verder!

Hoe nu verder?
 
Laatst bewerkt:
Op starten in dos en met scanreg een backup van het register terug zetten.

Register defect?
Onoplosbare en mysterieuze problemen kunnen worden veroorzaakt door een defect register. Behalve de harde schijf opnieuw formatteren is er misschien nog een andere oplossing voor dit probleem: vervang je huidige register door een kopie van enkele dagen terug. Dit in de hoop dat het register toen nog gezond was.

Start Windows opnieuw op maar in de MS-DOS modus, dit bereik je door de PC opnieuw op te starten en F8 ingedrukt te houden.
Kies vervolgens voor de optie DOS.
Type achter C:/> scanreg >restore
Of type achter C:/> scanreg, kies begin, vervolgens kopie weergeven en kies voor de veiligste, meestal de oudste kopie.

12j03j0 rb005.cab is bijvoorbeeld een kopie van 3 december 2000...
 
Probeer een eerdere versie van het register terug te zetten (toen MSN nog niet was geïnstalleerd).

Groetjes,
Bennie
 
Thanks!

Margano had de vraag voor mij gezet!
Je ziet het (hij ) loopt weer.

Bedankt.:thumb: :thumb: :thumb:
 
Mooi
Als het msnplus was zou ik ook nog maar even op spyware scannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan