pc blijft hangen op 64mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

josslo35

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2005
Berichten
6
Wie kan mij helpen.

Mijn Pc blijft hangen in het compaq beginscherm op 64mb.
De voeding is al vervangen een de bios een paar keer gereset met de jumper en de batterij maar ik kom niet verder dan 64mb op het scherm
Ook heb ik alle opties geprobeerd zoals alles los gekoppelt en dan aangezet en zo weer aangekoppeld. De trukken doos is op weet iemand nog een ander trukje om hier verder te komen.
 
Probeer eens even als je het geheugen verwijderd en terug plaats wat er dan gebeurd kan zijn dat de contacten vervuild zijn.

Of anders even de optie van Eric_Daleboudt hier boven beschreven.
 
Het geheugen er uit gehaald en er terug in ook dat heb ik geprobeerd.
Het scherm blijft stil staan op het compaq logo en links in de hoek 64 mb en doe voor de rest niks meer.
 
Blijkbaar komtie niet meer goed door de post heen, wat inhoudt dat memtest progjes geen zin hebben.

Probeer alle connectors eens terug goed vast te zetten: bij knutselen schiet er wel eens wat los.

Weet het niet zeker bij compaq, maar bij bv packard hell kun je de tab toets indrukken on meer informatie dan het opstartscherm te krijgen.

Kun je bios in? probeer nij opstarten F2 of F10 of F12 in te drukken om bios in te komen, wellicht staat daar de reden. (bv geen hard disk herkenning)_

succes
 
Ook dat is geprobeerd, maar het scherm gaat niet verder zodat de functie toetsen in te drukken zijn.
Dus er kan iest kapot zijn maar "wat" ik kan niet ontdekken wat dat is het kan tussen de processor ,geheugen en hdd zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan