PC blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Hallo,

Het is vandaag al de 2e keer dat het is gebeurd, ik startte mijn pc en hij bleef hangen op dat scherm van windows xp met dat groene balkje onderaan ! dat hij windows aan het starten is. Krijg ik altijd een inlogscherm met mijn gebruikersaccounts, maar dit gebeurde dus niet.

Ik heb toen de pc uitgezet en opnieuw opgestart, 'windows normaal starten' gekozen, en toen lukte het me wel. Vorige keer (ongeveer 2 weken? geleden) gebeurde het ook, toen bleef de pc het herhalen en lukte het me niet om te starten, tot ik een keer in veilige modus opstarte, dat afsloot en weer opnieuw opstartte.
Ik ben bang dat de volgende keer mijn pc helemaal niet meer aan gaat!

Wat kan dit probleem veroorzaken en beter nog, hoe is het op te lossen??
:(

Hallo,

Het is vandaag al de 2e keer dat het is gebeurd, ik startte mijn pc en hij bleef hangen op dat scherm van windows xp met dat groene balkje onderaan ! dat hij windows aan het starten is. Krijg ik altijd een inlogscherm met mijn gebruikersaccounts, maar dit gebeurde dus niet.

Ik heb toen de pc uitgezet en opnieuw opgestart, 'windows normaal starten' gekozen, en toen lukte het me wel. Vorige keer (ongeveer 2 weken? geleden) gebeurde het ook, toen bleef de pc het herhalen en lukte het me niet om te starten, tot ik een keer in veilige modus opstarte, dat afsloot en weer opnieuw opstartte.
Ik ben bang dat de volgende keer mijn pc helemaal niet meer aan gaat!

Wat kan dit probleem veroorzaken en beter nog, hoe is het op te lossen??
:(

geeft ie met opstarten ook nog steeds xp home of professional aan?

Ja....... En daar blijft ie op hangen.

het lijkt me goed om als je windows goed doorgestart is eens windows update uit te voeren, je hebt volgens mij servicepack 1 nog niet, en 2 ook niet; je besturingssysteem updaten verhelpt je probleem misschien

Dat is echt niet het geval want ik check minstens 1x per week de updates van alle progammas op mijn pc, zo ook het besturingsysteem.

Ook heb ik automatische updates van Windows XP. Ik heb nog een extra check gedaan voor je, maar er valt niks te installeren, 0kb.
Wel heb ik alle updates aangeklikt en geinstalleerd, maar er was dus maar 0kb geinstalleerd, niks dus.

Dat is echt niet het geval want ik check minstens 1x per week de updates van alle progammas op mijn pc, zo ook het besturingsysteem.

Ook heb ik automatische updates van Windows XP. Ik heb nog een extra check gedaan voor je, maar er valt niks te installeren, 0kb.
Wel heb ik alle updates aangeklikt en geinstalleerd, maar er was dus maar 0kb geinstalleerd, niks dus.

vreemd want als je met alle updates geinstalleerd nog steeds XP home edition of professional edition ziet staan met opstarten dan heb je ze nog niet allemaal, dat zie je toch staan he tijdens opstarten, en ook zijn die blokjes in het lopende balkje groen?

nee die blokjes zijn blauw. ik heb geen id welke versie van windows xp, dat staat ook niet bij het opstart scherm. drnet speciaal voor jou nogmaals alle updates uitgevoerd, pc opnieuw opgestart, en wat denk je? deed het niet. 3x geprobeerd, tevergeefs. heb toen weer in veilige modus opgestart en vervolgens weer normaal. nu doet ie het weer

nee die blokjes zijn blauw. ik heb geen id welke versie van windows xp, dat staat ook niet bij het opstart scherm. drnet speciaal voor jou nogmaals alle updates uitgevoerd, pc opnieuw opgestart, en wat denk je? deed het niet. 3x geprobeerd, tevergeefs. heb toen weer in veilige modus opgestart en vervolgens weer normaal. nu doet ie het weer

heb je al eens gechecked op virus of spyware?

ja.. vaak genoeg.. met 2 verschillende virusscanners - EZ Antivirus en Trend Micro Housecall.. Ook met ad-aware en spybot etc. Helemaal clean. Pc heeft verder ook nergens last van.. ja misschien een beetje langzaam of soms 3sec vastlopen ofzo

Ik heb het zelfde probleem alleen bij mij wilt hij helemaal niet meer opstarten hij blijft precies op het zelfde punt haken. In veilige modus lukt het niet. Ik had net de windows update geinstalleerd voor windows service pack 2. Nadat ik die had geinstalleerd pc opnieuw opgestard en alleen toen bleef hij haken :S.

Wat moet ik doen want nu kan ik niet meer op me computer :S

Misschien helpt de winxp cdrom. opstarten vanaf deze cd en kiezen voor herstel.

Als je in je systeem informatie kijkt kun je zien welk service pack je geinstalleerd hebt.

Weet helaas niet wat het probleem kan zijn, er is wel via google een patch te zoeken die al je updates uitvoert voor de pc, misschien kan dat helpen?

Groetjes Bierens

alles is al geupdate, en ook ná de updates bleef het probleem bestaan.

ik heb windows xp home edition, incl. service pack 2.

Gaat dat dan niet? Ik weet namelijk van een tweak waarbij je in je register een waarde kan veranderen zodat je van home - professional krijgt... misschien het uitzoeken waard..

ik denk ook niet echt dat dat het probleem is eerlijk gezegd. denk dat er iets anders is in mn systeem, waar ik die cd niet eens voor nodig heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan