pc blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
ik weet niet waar ik dit moet posten, maar ik heb een probleem met mijn computer. wanneer ik aan het internetten ben, blijft hij na ongeveer 5 minuten plotseling hangen, er reageert dan niks meer, de muis doet niks, toetsenbord doet niks,ctrl-alt-del werkt niet. bij het spelen van een spel loopt het meteen vast nadat je het hoofdmenu uitkomt, de spelwereld in (met prototype bijvoorbeeld) dan reageert er ook niks meer.

de dingen die er mischien fout zijn: het kan mischien zijn dat er iets mis is met de RC van windows7.

ik heb gister een illegale versie van left 4 dead gedownload, om te kijken hoe dat me beviel, voordat ik het zou kopen. na de instalatie vroeg hij toen of ik het optimalisatie programma voor dual core processors wilde installeren, dit wilde ik wel, maar toen begong hij plotseling allemaal codes toe te voegen aan de registry. me beeld begong toen een beetje raar te doen, en bij het spelen van left 4 dead liep het ook al snel vast. ik d8 dat het gewoon een slechte versie was van het spel, dus ik heb de computer toen gewoon uitgezet, en ben wat anders gaan doen, maar nu blijkt dat dus dat alles steeds vastloopt, helaas heb ik geen recovery points, kan het mischien helpen om een clean install van windows te doen??

kan het mischien zijn dat mijn videokaart (8800gts 320MB) kapot is?? ik heb hem al ongeveer sinds de release en hij is altijd flink overgeclockt geweest.

ik hoop dat jullie een oplossing weten.

EDIT: aan de temperaturen licht het denk ik niet, ik heb in de tijd voor het vastliep naar de temperaturen kunnen kijkem met pcwizzard. de harde schijf was 25 graden, videokaart 60graden, en de processor (core2duo e8400) 35graden, het moederbord was ook iets tussen 30-40graden

Welk besturingssysteem gebruik je? Uit je tekst maak ik op dat dat Windows 7 RC is, klopt dat?

Welk besturingsysteem had je daarvoor op die PC zitten>? En gaf dat kennelijk niet deze problemen?

ik gebruik inderdaad windows 7. ik draai de RC al sinds hij uit is, en ik heb nog nooit problemen ermee gehad

IK gebruik zins vorige week ook Windows 7 en de eerste dagen liep het opvallend soepel en snel, maar de laatste 2 dagen blijft ie soms wel 5 minuten "hangen". Maar daarna gaat ie dan weer verder. Dit zou kunnen komen van de laatste updates die Microsoft automatisch heeft aangebracht. Het zou een foutje in Windows 7 kunnen zijn, het is tenslotte een Candidate Release en geen commercial Release. Als dat zo is zouden anderen daar ook last van moeten hebben. Het kan natuurlijk ook de hardware zijn. Daar is eenvoudig achter te komen door XP te installeren en te zien hoe de PC zich dan gedraagt. Maak daar dan wel een clean install van en geen duo boot met Windows 7, want uit andere berichten heb ik begrepen dat dat (duo boot) nog wel eens problemen kan opleveren.

nou je het zegt, ik heb inderdaad wel laatst de updates gadaan, en toen me computer een dag niet meer aangeraakt ofzo, en aangezien jij er dus ook last van hebt, zou dat het inderdaad wel kunnen zijn. maar vanavond ga ik vista instaleren, en kijken of dat wel werkt. (hoopt nu heel erg dat het aan windows 7 ligt) als het later toch hardware blijkt te zijn, hoop ik dat het me videokaart is, want ik krijg volgende week een nieuwe binnen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan