PC blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simontheys

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Weet er iemand wat er met mijn laptop aan de hand is, telkens ik hem wil opstarten, blijft hij vast hangen, maar steeds op een ander moment, soms krijg ik hem helemaal niet opgestart, en soms blijft hij hangen als hij net helemaal is opgestart.

Ik denk op eerste plaats aan twee mogelijkheden: windows heeft minimaal 10% vrije schijfruimte nodig, beter 20%. Dat kan een oorzaak zijn. Of de harde schijf is niet meer consistent. Klik eens op mijn computer, vervolgens op de eigenschappen van je harde schijf, en draai scandisk met alle twee opties aangevinkt. Het kan meerdere uren draaien.

Success, :thumb:

eens proberen

Ok, dankje, dat ga ik zeker eens proberen, hopelijk blijft hij dan eens niet hangen tot dat hij opgestart en ik dat kan proberen, maar het is me ook al gelukt vista opnieuw te installeren omdat ik dacht dat het daar misschien zou aan liggen, maar hij blijft het doen, dus k ga het zeker eens proberen,

groetjes

het is me gelukt

dankje voor je tip, het is me gelukt, nu blijft mijn laptop niet meer hangen, maar nu heb ik een nieuw probleem, ik geraak niet meer op het net, hier ook tips voor misschien?

dankje voor je tip, het is me gelukt, nu blijft mijn laptop niet meer hangen, maar nu heb ik een nieuw probleem, ik geraak niet meer op het net, hier ook tips voor misschien?

Daar hebben wij meer informatie nodig: werkt het wel bedraad en allee draadlos niet meer of wat is er precies aan de hand?:shocked:

ga het bedraad eens proberen

Ik heb het enkel draadloos nog maar geprobeerd, maar ga het nu bedraad proberen

bedraad lukt ook niet

Bedraad lukt het ook niet, dan zegt die iets van geen geheugenkaart ofzoiets, ik heb vista opnieuw geïnstalleerd met de recovery disk die bij mijn laptop zat, en toen wou ik gewoon verbinding maken met onze modem, zoals ik dat vroeger ook gewoon kon, aangezien onze modem niet beveiligd is, en nu vind die onze laptop plots niet meer, heb de instellingen van mijn modem gecontroleerd, en daar ligt het al niet aan

Misschien kun je iets vinden in je logboeken of apparaatbeheer.

Ja, heb het ondertussen gevonden, maar wat daar dan wel of niet moet staan weet ik niet

Logboeken kun je in het rechter window filteren op fouten.
In apparaatbeheer kijken of er gele of rode uitroepingstekens of vraagtekens staan.

dat filteren vind ik niet, en bij mijn apparaat staan er gele uitroeptekens, bij
- een onderdeel van beeldschermadapters, namenlijk standaard vga grafische adapter

- overige apparaten
base system apparaat, ethernet controller, netwerkcontroller, sm-buscontroller

Dat filteren krijg je pas te zien als je een logboek selekteert. Selekteer Windows-logboeken en vervolgens Toepassing en Systeem.
In apparaatbeheer overal waar een vraagteken staat stuurprogramma verwijderen en opnieuw opstarten.
Als er daarna nog gele vraagtekens staan, is er mogelijk iets mis gegaan bij de installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan