pc blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Tijdens het opstarten van de pc blijft hij hangen

ik kan wel in het bios maar kan daar niet zo veel mee.

iemand een oplossing hiervoor

Bijlagen

• opstart.jpg
    opstart.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 62
Ik denk dat dit een oude pc betreft (ik zie USB-1).
Het zal derhalve wel een fatale hardware fout zijn en de hoogste tijd om de pc te vervangen door een nieuw exemplaar, want mijn ervaring met dit soort oude pc's is dat je wellicht nog dit probleem kunt oplossen, maar volgende week gaat er weer iets anders kapot.

Laatst bewerkt:
Ik zou het idee krijgen dat de hele harde schijf niet wordt gezien door de BIOS.
Doe ook schermafdrukken van wat je ziet als je de eerst gepresenteerde keuze in de BIOS hebt geactiveerd.
Desnoods van alle schermen die je ziet als je hun keuzes in het hoofdmenu van de BIOS hebt gemaakt.

Tijs.

Bedankt voor de info

dnties kun je mij uitleggen wat je hiermee bedoeld

Je schrijft dat je wel in de bios kunt komen.
Wat ik wil zien is foto's van wat er op je scherm komt bij het openen van de verschillende keuzes in het hoofdmenu van de BIOS.
Navigatie:
Met de pijltjestoetsen van het toetsenbord naar de keuze gaan die je wilt zien
Enter om de keuze te activeren
Maak foto
Esc-toets om weer terug te gaan naar het menu erboven (=hoofdmenu)

Die dit voor alle keuzes in het hoofdmenu, zodat we en beeld hebben waar je (hopelijk) kunt zien of, en zo ja, hoe je harde schijf wordt herkend.

Tijs.

misschien heb je hier nog iets aan

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 60
  • 20150519_110619.jpg
    20150519_110619.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 58
  • 20150519_110611.jpg
    20150519_110611.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 55
  • 20150519_110549.jpg
    20150519_110549.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 55
  • 2.jpg
    2.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 62
  • 3.jpg
    3.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 55
  • 4.jpg
    4.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 60
  • 5.jpg
    5.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 51
  • 6.jpg
    6.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 56
Ik zie (in je eerste schermafdruk, waar het mij om ging: "System Information"):
3x harddisk (Maxtor, Samsung, Seagate)
1x CD/DVD lezer

Komt dat overeen met wat je (fysiek) in de computer hebt zitten?

Tijs.

Haal het batterijtje er een aantal minuten uit of zet de jumper van de CRL_CMOS pinnen even een aantal seconden om, of indien 2 pinnen, die even kortsluiten, wel met de voeding eraf.
Boot, ga naar de bios en loop alle instellingen even na of ze goed staan, sowieso de datum en safe die settings.

Vraag mij af dit probleem spontaan is ontstaan of na een verandering in die bios of hardwarematig.

Ik heb gisteren de pc netjes afgesloten. Heden morgen wilde ik de pc opstarten, kreeg het getoonde beeldscherm

ik heb gedaan wat je hebt gevraagd. En zo als het erna gaat zien is de hdd stuk.
pc wilt via cdrom gaan booten!

10.jpg
11.jpg

Die bios schermen zeggen weinig, de schijf wordt gezien daar of zit er ook een schijf aan de eerste poort als master en die wordt niet meer gezien?

Wat is het merk en type van het moederbord of merk PC?

na de desktop afgesloten te hebben om hem daarna op te starten krijg ik deze mededeling:
13.jpg
14.jpg

oh, maar dat is een kwestie van een nieuw cel batterijtje op het moederbord.
Te koop bij Blokker.
wel de oude meenemen voor het juiste type, want er zijn heel veel soorten cel batterijen

Ik maak eruit op dat er geen bootschijf wordt gevonden en dat er een dvd in de dvd drive zit waarvan er geboot probeert te worden.

Als de datum na die cmos_reset en opnieuw instellen nog goed staat is de cmos batterij nog goed.

Hoeveel harde schijven zitten erin en op welke staat windows?

windows 7
3 hdd
nee er zit geen dvd boot schijf in de drive

Voor alle duidelijkheid:
Tot gisteren avond functioneerde hij gewoon. Hede morgen wilde ze hem opstarten maar helaas............ zie foto's

cmos heb ik eruit gehaald mede op advies van jullie. Uiteraard moest toen weer de tijd en datum worden gereset worden.

Laatst bewerkt:
En je zult ook erna alle bios instellingen weer na moeten lopen en goed zetten indien nodig.

En op welke schijf staat windows?
Heb je een windows 7 DVD?

Maak een Hirens Boot cd en start daarmee op, zet de DVD drive als eerst om van op te starten.
Kijk met de MiniXP die op die cd staat waar windows op staat en of die schijf nog is te benaderen.

http://www.hirensbootcd.org/download/
Brand de cd als image met ImgBurn b.v.

Bedankt ga hem downloaden en ik laat het jullie weten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan