Pc blijft keihard zoemend geluid maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FehryN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Nou ik zal heel het verhaal vertellen.... Toen ik mijn computer een paar dagen geleden aanzette startte hij opeens niet meer op er brandde een rood lichtje en je hoorde een herhalend piepje en een heel hard zoemend geluid wat niet op hield. Hij stond wel aan, maar startte niet meer op HELEMAAL niks, het beeldscherm was zwart. Nou mijn buurman heeft veel verstand van hardware en die zij dat het misschien het moederbord was. Computer open gemaakt, andere voeding er in... het zelfde probleem.... uiteindelijk nieuwe moederbord en processor en geheugen er in. En hij deed het weer! maar......Hij blijft het loeiende geluid maken en dat is zo raar want hij begon dat geluid precies te maken toen de computer kapot ging precies op het zelfde moment. Hoe komt dat geluid nou? En heeft de ventilator misschien iets te maken met het overlijden van de computer? bijvoorbeeld dat hij overhit was ofzoiets??? Kan iemand mij alstublieft helpen met dit probleem.

Dankuwel

Ferry

Wat is er overgebleven van de oude pc? Harde schijf en ventilator? Dan begint daar je zoektocht denk ik.

Het enigste wat overgebleven is, is de harde schijf en de ventilator verder is alles nieuw

Wat zo raar is is dat de computer kennelijk overleden is en de kast open gemaakt werd maar je toch nog niet hebt uitgezocht wat het geluid precies maakte. Gewoon luisteren dus met de kast open. Riskeer dat maar liever niet met je nieuwe moederbord. In dit geval zou de harde schijf kapot kunnen zijn gegaan. In sommige gevallen doet de computer dan niets meer en hun motor kan bij defecten ook sneller gaan draaien. Het is goed mogelijk om op te starten terwijl je de stroomstekker en de datakabel beide uit de harde schijf hebt genomen. Er komt een melding van het opstarten van de computer op het scherm en afhankelijk van de boot volgorde instellingen in het bios en hoe de stations aan de kabels zaten, kan de computer zelfs vanaf een boot CD (bijvoorbeeld de Windows CDRom) werken. Zo weet je of de computer wel goed werkt zonder de harde schijf.

De pieptonen die je hebt gehoord zullen een teken zijn dat er iets aan de hardware niet goed genoeg is. Vaak geeft de PC een Beepcode, dus een bepaald aantal piepjes en soms ook korte en lange. In een dergelijk geval is het vaak nuttig om uit te zoeken wat de code betekent als je echt niet weet waar je het probleem moet zoeken.

ik heb een andere harde schijf er in gedaan en nog steeds het zelfde zoemend geluid (dat ik vroeger nooit had voordat hij kapot ging) iemand vertelde tegen mij dat omdat er in nieuwe processor etc in zit dat hij daarom sneller moet draaien. Maar hij maakte het lawaai ook toen hij net kapot ging (en toen zat het oude spul er nog allemaal in)

Dan moet je luisteren naar waar het geluid vandaan komt. Er zit niets anders op. Harde Schijven draaien allemaal op constante snelheid. Het enige niet vernieuwde onderdeel van jou computer is nu de ventilator. Dit is eigenlijk wel bijzonder.

Zet je pc op een tafeltje ofzo iets , schroef hem open,zet hem aan, kijk en luister waar ht geluid vandaan komt ,

ennu hoe je het beschryft zoemend geluid klinkt idd als je fan die mischien nog in bios op zn max speed staat, ik zou zeggen luister en kijk dan weet je wat het is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan