PC blijft melding van updates geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2020
Berichten
1
Een nieuwe pc aangekocht, even kunnen gebruiken en dan kapot. HP model 15 db0231nb model RTL8723DE (gegevens achteraan de laptop). Blijft maar wieltje ronddraaien met de melding "de updates kunnen niet worden voltooid wijzigingen ongedaan maken schakel de computer niet uit. Na 20 min een scherm zonder werkbalk onderaan. Soms door te klikken raak in op het aanmeldingsscherm en kan ik ww invoeren, niet altijd. Dan kan ik de startknop nooit gebruiken (draait altijd een blauw bolletje). Verder staat niet veel op die balk, juist de tijd en taal en taakteken en het zoekvenster dat ook nit te gebruiken is. Ik probeer met de aan uitknop opnieuw op te starten met shift ingedrukt (ook eens met 0) maar raak niet in de herstelmodules. Hier raak ik alleen via bootmenu (inschakelen met esc ingedrukt). Kan ook de wifi niet meer activeren voor internet.
via boot zou de bootsequentie moeten veranderd kunnen wordn, dit lukt ook niet. Kan niet laten opstarten via usb, geeft melding failt.
Heb nochtans reeds enige ervaring, heb reeds anderen kunnen helpen, maar dit is mij een raadsel. Geeft bij een aantal actie ook de melding fout 0x80071a91, blijkt een updatefout te zijn, maar ik kan zelf geen usb aansluiten om te herinstalleren, geraak nergens in, ook niet in configuratiescherm, niet in de instellingen, nergens. Geen bureaublad meer, niks.
Kan iemand mij helpen?
Kan zelfs niet terug gaan naar een herstelpunt, geeft ook fout.

dank bij voorbaat,

Patric
 
Precies, je hebt toch garantie..?
Dat is het enige juiste advies.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum. Normaal gezien moet je in de BIOS kunnen komen. Ik gok er op dat dit de Esc toets is die je herhaaldelijk moet indrukken vlak na het opstarten. Standaard staat Secure Boot ingeschakeld en dan kan je vanaf andere mediums niet opstarten. Na het inschakelen ervan en het opslaan en bevestigen van de wijzigingen, zal met herhaaldelijk Esc na het inschakelen het opstartmenu gaan verschijnen.

Het besturingssysteem voor deze notebook is Windows 10 Home. Er is wellicht andere firmware nodig om andere systemen te draaien. Windows verandert zichzelf met grote updates dus misschien is daar het probleem in gelegen. Bezoek in ieder geval de driver site van de fabrikant na alle meegeleverde drivers geïnstalleerd te hebben.
 
Als het klopt dat dit een nieuw aangekocht toestel is, dat je eventjes kon gebruiken blijf ik erop hameren : TERUG NAAR DE VERKOPER.
Alles wat je zelf probeert uit te halen vernietigt je garantie en brengt je dus waarschijnlijk maar véél erger in de probleem (wat sommigen hier je ook mogen aanraden !)
 
Ik wil dan weten hoe het zit met de Windows versie. Is dat voor-geïnstalleerd dan is er vaak een herstel partitie en een toetsencombinatie om ermee te herstellen. Iemand zit een beetje op een hoge stoel om gaan te zeggen dat de garantie verloopt. De helpdesk zal het zelfde aanraden en terugsturen, als dat over de post moet, gaat altijd in overleg met de leverancier. Wat je zelf kan doen moet je doorgaans zelf doen. Eerst dus uitvinden dat het onomstotelijk een "brick" is en dat het niet eenvoudig is te verhelpen.
 
En dan maar hopen dat die verkoper dezelfde mening heeft als Alfred2. Als dat niet zo is kan je blijkbaar de faktuur voor de herstelling naar Alfred2 sturen, of ... begrijp ik dat verkeerd vanop mijn hoge (maar wel véél veiliger) stoel ?
Komaan jongens, als je iets koopt en het werkt niet goed dan is dat toch zaak voor de verkoper en niet voor de klant ... get real !
 
Ik reageer niet meer op dit topic want voel mij misschien niet vrij om te reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan