PC blijft na 1 a 2 minuut ongebruikt bij koude start hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Beste,
zoals in de titel al staat, blijft er hier een pc hangen/freezen na ongeveer 1 a 2 minuut bij een koude start
Na een herstart werkt alles zoals het het hoort.

Wat kan het probleem zijn van dit verschijnsel?

I5-2500K
Asrock H67 DE3 revB
8GB RAM
120 GB SSD Samsung 840 EVO
Grafische kaart is een GT610
Voeding is ANTEC VP500pc welke inmiddels een jaar in de kast gemonteerd zit.

OS is Win 10 Pro-64bit
 
Laatst bewerkt:
Niet zo zeer een oplossing (helaas) maar interesse in een mogelijke oplossing van iemand anders, daar ik exact dit zelfde probleem heb gehad met een laptop (Asus K53TK) waar ik een ssd (Crucial 240GB BX500) in plaatste en een upgrade naar windows 10 had gedaan.
Met die ssd zou ie in 30 seconden moeten starten, maar nee dus, eerder zo'n 2 minuten.
Het probleem moet m.i. in windows 10 of de ssd zitten.

Dus wie de oplossing weet...... al vast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De pc heeft alleen een frisse Window10 installatie gekregen, enige weken daarvoor was het ook al aanwezig ..
De SSD heeft geen schijfactiviteit wanneer deze vastgelopen/hangend is ..
 
Alleen als de pc koud opgestart is (15 sec) en daarna 1a 2 minuten ongebruikt staat, gaat deze freezen/hangen, de pc is dus inmiddels al opgestart.
Na een herstart is dit verschijnel niet meer aanwezig !

Ben nu niet thuis, maar ga aan de slag wanneer ik er weer ben ..

Bedankt tot zover !
 
Bij mij ook: koude start, komt door bios heen en dan wacht ie 1 tot 1,5 minute voordat ie windows start.
Zelfde als ik in veilige modus start.
De SSD geeft in die tijd totaal geen activiteit te zien. Het lijkt een soort count-down timer te zijn van windows.

Ik hoop op reacties van iemand die precies hetzelfde heeft mee gemaakt en dat heeft opgelost.
 
Update: We zijn begonnen met Magician, deze geeft aan dat de meest recente FirmWare op de SSD staat, geen fouten gevonden, 60% van de schijruimte nog vrij.
Voeding (tijdelijk) vervangen voor een Seasonic 430 ECO model.
De mogelikheid om het opstarten(Autoruns) te bekijken heb ik nog niet meegenomen ...wellicht deze week nog es ..

Ik houd de knoopcel op het MB als laatste probleemschopper ..
 
Update2: gisteren de voeding maar omgewisseld met de mijne, tot nu toe (hoeveel kan er 'koud' getest worden in een avond) gaat het goed.
ook de Autoruns nog niet bekeken ..
 
Update 3: schijnbaar heeft het toch aan de voeding gelegen, nu al een paar weken probleemloos aan het computeren, hij blij, ik blij !
Nu zijn voeding bij mij in de pc hangt, doet mijn computer het (ook) nog steeds naar behoren ..

Dank voor het meedenken, ik had de voeding niet verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan