PC blijft opstarten in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ja, ik heb de threat hiervoor gelezen, maar ook het eruit halen van de stekker werkt niet. Windows blijft in veilige modus opstarten. (Opstarten heb ik vaak genoeg geprobeerd inmiddels). Bij systeem - hardware zag ik het akelige gele uitroepteken staan bij overige apparaten. en dat ging over mijn webcam, een USB kaart en een audio kaart. Die stuurprogramma's heb ik verwijderd, maar na opstarten nog steeds veilige modus. Ik heb ook via mscondig onder algemeen - geavanceerd aangegeven dat ik alles op wil starten, helpt ook niet. Systeem herstellen heb ik ook nog geprobeerd, geen effect. Nu loopt de virsuscanner, we zullen zien. Hij is al lang bezig maar nog niets gevonden. Spybot vond niets. Dus ..... zijn er nog suggesties?
:mad:

Een beetje "oenige" vraag, maar heb je in "msconfig" ook gekeken op het tabblad "BOOT.INI" of er soms (per ongeluk?) een vinkje staat voor de regel: /SAFEBOOT?

Edit: als je daar toch bent: is de tekst van je boot.ini misschien "verminkt"?

Laatst bewerkt:
vervolg ...

Oenig? het is maar wat je oenig noemt. In mijn msconfig komt geen boot.ini voor, wel system.ini en win.ini. Daar heb ik zoiets niet aangetroffen. Overigens doet de pc het weer goed. Deo Volente lijkt het wel. :p Maar: bij het starten van msconfig kreeg ik nog wel de volgende melding:

"er zijn omgevingsvariabelen aangetroffen in de oude bestanden AUTOEXEC.BAT en/of CONFIG.SYS, en de variablelen zijn verplaatst naar het Windows-register"

Mocht het nog eens voorkomen.
Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd//opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding.
En plaats dan die foutmelding eens hier,daar zien we meer aan.

-vervolg-

Ik krijg die opties niet als ik doe wat jij zegt. Ik krijg alleen maar Algemeen - Apparaatbeheer - Hardwareprofiel - Prestaties als keuzemogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan