pc blijft opstarten ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo na een geploft pentium 4 mobo heb ik bij mijn schoonpa een nieuw mobo(asus m2a74-am) graf.kaart(Nvidia 9400gt) en nieuwe voeding(380 watt) erin gezet met 3 GB ram geheugen en nieuwe processor(amd athlon dualcore 2800Mhz)
nou is het probleem dat ik het startscherm van het mobo krijg te zien
ik in de bios kijken 1e keer zag die de hd en de dvd allebei ide master en slave ook goed
ik starten maar nou blijft ie constant opnieuw opstartenhij komt dus niet verder dus krijg ik elke keer windows niet goed afgesloten hoe starten veilige modus enz. enz.
wat kan dit nou wezen?iemand een idee??
alvast bedankt voor jullie hulp

Opnieuw windows installeren met de juiste drivers zou kunnen helpen.

als de comp weer opnieuw start krijg ik drie korte piepjes achter mekaar wat kan dit betekenen?
ik heb zelf geen xp meer en mijn schoonvader heeft gegevens op de schijf staan die er niet af kunnen
en op deze comp al voorgeinstallerd
hoe kan ik dit nu wel oplossen?

Laatst bewerkt:
hallo ,

die piepjes kan je opzoeken in de handleiding , of internet ik denk iets met je toetsenbord

over de hardeschijf je kan hem aansluiten op bijv jou computer en dan al zijn gegevens backuppen en daarna weer terug zetten .

windows kan je proberen ergens te lenen of ff downloaden en met jou licentie installeren

mvg tattooboy succes :thumb:

AMI Beep Codes

Beep Code Betekenis
1 pieptoon DRAM-refresh mislukking. Er is een probleem in het systeem geheugen of het moederbord.
2 geeft een piepsignaal Memory pariteit fout. De pariteit circuit niet goed werkt.
3 pieptonen Base 64K RAM mislukking. Er is een probleem met de eerste 64K van het systeemgeheugen.
4 geeft een piepsignaal System timer niet operationeel. Er is probleem met de timer (s) dat de controle functies op het moederbord.
5 geeft een piepsignaal Processor mislukking. Het systeem CPU is mislukt.
6 pieptonen Gate A20/keyboard controller mislukking. Het toetsenbord IC-controller is mislukt, het voorkomen van gate A20 uit schakelen van de processor te beschermen.
7 geeft een piepsignaal Virtual mode uitzondering fout.
8 geeft een piepsignaal Video geheugen fout. De BIOS kan niet schrijven naar de frame buffer geheugen op de videokaart.
9 pieptonen ROM checksum fout. De BIOS-ROM-chip op het moederbord is waarschijnlijk defect.
10 geeft een piepsignaal CMOS checksum fout. Iets op het moederbord de oorzaak is van een fout tijdens een poging om met de CMOS.
11 geeft een piepsignaal Bad cache geheugen. Een fout in de level 2 cache geheugen.
1 lange pieptoon, 2 korte Niet in de video-systeem.
1 lange pieptoon, 3 korte Een mislukking is geconstateerd in het geheugen boven 64K.
1 lange pieptoon, 8 korte Display test mislukken.
Continu piepen Een probleem met het geheugen of video.
BIOS Beep Codes

Laatst bewerkt door een moderator:
Getsie,ofwel verkeerd geheugen ofwel geheugen beschadigd door ESD.
Electro Static Discharge

oke heb even de geheugne stripjes veranderd en nuzijn die 3 korte piepjes verdwenen maar hij blijft nog steed doorstarten ook krijg ik hem niet op veilige modus gestart
ik wordt beetje hopeloos want had belooft hem morgengemaakt terug te brengen
heeft iemand nog eensuggestie?
misschien een detail maar die nieuwe voeding heeft maar een 20 pins connector op het mobo zou dat het probleem kunnen zijn?
hij heeft het met deze opstelling namenlijk wel gedaan in mijn comp ook mett iok xp

En je zei dat de voeding nieuw is.
Elke nieuwe voeding heeft een los blokje met vier draden er in bij de stroomstekker.
dat is gedaan om zowel een oud als een nieuw moederbord van stroom te voorzien.
Dus kun je kiezen tussen 20 of 24 pins aansluiting.

oke bedankt klopt die 4 polige zit er ook bij en in maar nu komt het ik heb de hd van mijn schoonvafer er bij mijn comp aangehangen en ik kom zo ook niet in die schijf op geen enkele manier
zou doordat het mobo vanmiddag(oude)kapot ging doordat het geheugen kr\sluitng maakte ook de hd kapot zijn gegaan of zou alleen xp maar in de war zijn omdat de schij dus wel opstart maar niet verder gaat?

Je kunt niet zomaar harde schijven op een ander bord ztten.
De gegevens zijn toch verschillend.
Hij zal wel blij met jou zijn.
hang hem nou lekker terug,anders heeft hij straks hetzelfde.

oke bedankt klopt die 4 polige zit er ook bij en in maar nu komt het ik heb de hd van mijn schoonvafer er bij mijn comp aangehangen en ik kom zo ook niet in die schijf op geen enkele manier
zou doordat het mobo vanmiddag(oude)kapot ging doordat het geheugen kr\sluitng maakte ook de hd kapot zijn gegaan of zou alleen xp maar in de war zijn omdat de schij dus wel opstart maar niet verder gaat?

da's nou net het probleem.
Op de hdd staan de drivers van je oude moederbord.
dus van je chipset,videokaart,netwerkkaart,enz,enz.
daarom zei ik al eerder : windows opnieuw installeren

als ik de driver cd van dat nieuwe mobo in de dvd speler doet gebeurt er ook niks??????????
oke wil ik wel doen maar de windows die ik kan downloaden zijn allemaal iso s
en ten tweede hij herkent de dvd speler in de computer niet
gevolg alleen maar doorstarten en doorstarten
ik laat hem maandag wel naar de comp winkel brengen en daar na kijken want ik kom er echt niet meer uit op deze manier
maar ik wil jullie wel bedanken voor f\de hulp tot nu toe
of er moet iemand zijn die in de buurt van nuansdorp woont en zin heeft om morgen even te helpen????????:eek::eek::eek:

Laatst bewerkt:
Het is toch niet zo makkelijk als je dacht,computers bouwen.
Ik doe het al jaren,maar kom ook wel eens voor verrassingen te staan.

kan ik de hd op mijn eigen comp aansluiten als tweede schijf en dan van mijn eigen hd die schijf benaderen en dan daar weer win opzetten?

Nee, dat kan niet. Je kunt dan wel de bestanden e.d. eraf halen die belangrijk zijn. Daarna moet de hdd weer terug in zijn eigen computer en daarop zal je dan weer windows opnieuw moeten installeren.

Oh, en je hebt toch wel de afstandbusjes gebruikt bij het inbouwen van het nieuwe mobo???

Laatst bewerkt:
help het gaat niet lukken om de schijf te herstellen dus ga ik opnieuw windows erop zetten maar nu komt het nieuwe probleem de schijf is 160 GB maar als ik wil formatteren bzegt ie dat ie maar 31,4 GB is??
ja busjes gebruikt was precies dezelfde grotte als oude mobo
heb em even bij mij als 2 e schijf eraan gehangen
nu zegt mijn comp dat ie niet geformatteerd is en dat er niks op staat ook de grotte is niet te achterhalen
heb nu een progje draaien data recovery en daar vindt ie toch allerlei bestanden op de schijf dus er staat wel degelijk wat op die schijf
ik blijf verrast worden

Laatst bewerkt:
misschien helpt het als je naar schijfbeheer gaat en daar verder kan kijken of eventueel de schijf goed kan toevoegen

ikzie dat ie geformatteerd is in fat16 terwijl ik toch echt in ntfs gedaan had
hoe los ik dat nu weer op
hij wordt niet groter alsw 32 GB
ten tweede hoe kan ik op die schijf xp erop krijgen maar geen xp cd heb omdat er al een keer een voorgeinstalleerd was maar nu dus schijf leeg is

gewoon opstarten van cdrom (xp)

dan hele partitie verwijderen en dan gewoon een hele nieuwe aanmaken en die dan formateren en dan xp erop zetten

drivers installeren

en klaar ben je weer

ps windows downloaden als iso en dan uitpakken /branden, of bij iemand een schijfje lenen

Laatst bewerkt:
Wat denk je zelf?
Je wilt gaan fietsen,maar je hebt geen fiets.

dan Lukt dat toch niet?
Als je hem formateerd,is hij leeg.

probeer via schijf 1 of je hersteloperaties kunt doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan