PC blijft rebooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prime-Omega

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
17
Hallo,

Ik zit met een groot probleem betreffende met mijn PC ( ik draai momenteel XP service pack 2 ) en hem terug aan de gang te krijgen. Daarstraks zat ik rustig achter mijn PC, ik zat niks te doen want ik was even tv aan het kijken dus er liep geen enkel proces. Ineens uit het niks krijg ik een blue screen of death en reboot mijn PC nog geen seconde daarna. Telkens als ik hem nu probeer op te starten krijg ik eerst het normaal scherm te zien dat de primary master en slave etc allemaal gedecteerd worden en vervolgens krijg ik een zwart scherm met de volgende opties :

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt
Laatste bekende juiste configuratie
Normaal opstarten

Als ik veilige modus klik krijg ik een zwart scherm met onderaan allemaal bestanden die hij probeert uit te voeren, zoals het volgende : multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\drivers\... vervolgens als dat gedaan is pinkt er linksboven een liggend streepje en krijg ik de volgende boodschap :
Press Ec to cancel loading SPTD.sys waarna hij gewoon terug reboot.

Als ik één van de andere modussen probeer krijg ik het windows logo te zien met het laadbalkje en vervolgens een zwarte flits gevolgd door een blue screen of death, deze is echter onleesbaar omdat hij na een halve seconde al terug reboot.

Ik had misschien een kleine theorie waaraan het probleem zou kunnen liggen. Vorige maand kocht ik 2 nieuwe RAM slots van 1GB en 400mhz. Ik heb standaard 3 slots dus ik heb de standaard 512mb 166mhz kaart gewoon laten steken en de 2 kaartjes erbij gestoken. Ik dacht dat dit niet zou werken omdat het toch logisch is dat 2 verschillende kloksnelheden niet samen kunnen werken maar dit gaf geen enkel probleem. Daarom heb ik alle kaartjes er terug uitgetrokken en op de plaats waar eerst die 512mb kaart zat heb ik er een 1GB ingestoken. Helaas lostte dit niks op want de pc blijft nog altijd rebooten dus daarom twijfel ik wel een beetje of het hier aan zou kunnen liggen. Kan iemand me alsjeblieft helpen, ik ben een beetje radeloos.

Alvast bedankt, Mvg Mathieu
 
Laatst bewerkt:
Klinkt alsof je Daemon Tools geïnstalleerd hebt staan? Is dat zo?
Alternatief zou het kunnen zijn dat je het Sony rootkit verhaal geïnstalleerd hebt staan na het inladen van een beveiligde Sony audio-cd op de computer. Link voor verwijdering Sony software: hier

Probeer dus m.b.v. de Esc toets het laden ervan te voorkomen. Levert dat geen oplossing, dan wordt o.a. hier gesuggereerd om SPTD.SYS te hernoemen. Je zou hiervoor de Herstelconsole kunnen gebruiken, als Veilige modus niet mogelijk is. M.b.t. het gebruik van Herstelconsole: Deze link en deze link.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hoe lang draai je al op die nieuw reepjes?
memtest al geprobeerd?
nog nieuwe softwaren geinstaleerd na dien ?
 
@Tijs : Ik heb inderdaad Daemon Tools gëinstalleerd maar deze staat er zeker al een half jaar probleemloos op, waarom dan nu ineens een probleem? Ik heb de oplossing geprobeerd maar voor één of andere reden wilt hij mijn opstartdiskette niet meer herkennen ( en toevallig heb ik gisteren mijn boot cd uitgeleend aan een vriend met een kapotte windows.). En ik kan mijn PC ook helaas niet opstarten in veilige modus.

Momenteel ben ik even Fedora Core aan het afhalen en ga ik deze eens met een secundary schijf proberen te draaien, misschien geeft dat wat. Toch bedankt. :)

@ virtuosa : Ik draai ze ongeveer al een maandje maar een vriend van me zei dat dit geen problemen zou moeten geven, enkel dat de algemene snelheid naar 166 mhz word verlaagd. Van nieuwe software herinner ik me toch ook niets. En wat exact is memtest en hoe doe ik het?

Misschien nog wat belangrijke info, de PC had heel de nacht opgestaan om een paar bestanden te downloaden van het internet ( niks schadelijk, gewoon een film ) . Nu, het lijkt me raar dat het hierdoor komt aangezien ik dat al tientallen keren heb gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan