PC blijft set-uppen...stopt niet dus

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Berichten
339
Volgens mijn kabelprovider heb ik een windows probleem.
Ik moet namelijk na elke "koude"start mijn systeem herstellen naar een oude datum (29-05) omdat ik anders niet kan internetten......
(het systeem herstellen duurt maar liefst telkens bijna een uur....maar dan werkt internet wel !)

Na mijn kabelprovider te hebben gebeld zeiden ze me dat ik winXp er opnieuw overheen moet installeren en dat dan het probleem waarschijnlijk verholpen zou zijn.

Dus niet.................. :(

De hele dag probeer ik winXp te installeren maar telkens start de PC opnieuw op en probeert hij weer verder te gaan met het installeren.

Nu wil ik eigenlijk na een uurtje of vier de hele boel maar afbreken maar dat lukt dus MOOI NIET ???

Telkens als ik hem opstart komt hij weer met verder gaan van het uitvoeren van setup....

Ik word er nu een beetje simpel van.


Wie weet de oplossing zodat ik op zijn minst weer wat anders kan gaan doen op de PC, in veilige modus werkt ook niet omdat hij dan weer zegt dat setup NIET in veilige modus uitgevoerd kan worden.
 
mischien je installatie cd na de installatie even verwijderen?
 
Overnieuw

Of probeer het eens overnieuw, mischien heb je zelf wel een foutje gemaakt tijdens de setup.

Dus opnieuw opstarten met de cd en kiezen voor nieuwe installatie.

grtjs jjw
 
<<mischien je installatie cd na de installatie even verwijderen?>>

Antwoord:Dit heb ik al geprobeerd, maar blijft vragen om de cd.....



<<Of probeer het eens overnieuw, mischien heb je zelf wel een foutje gemaakt tijdens de setup.

Dus opnieuw opstarten met de cd en kiezen voor nieuwe installatie.

grtjs jjw>>

antwoord: Ik heb het al 15x geprobeerd ???? Kan echt niks anders !!!


<<Ik doe een gooi:
- opstartdiskette W98 in A en dan A:\FDISK /MBR>>


antwoord: die diskette heb ik niet, en wat houdt dit in eigenlijk ? MBR ???
 
Geplaatst door tilburger
die diskette heb ik niet, en wat houdt dit in eigenlijk ? MBR ???
MBR
(Master Boot Record.)
Informatie dat in de eerste sector van een harde schijfof diskette staat, waarin staat hoe en welke besturingssysteem op de schijf staat. Met deze informatie weet de computer waarmee deze kan worden geboot en wat de computer moet laden in het geheugen. De MBR wordt ook partition sector of de master partition table genoemd, omdat de MBR ook de tabel, waarin de locaties van iedere partitie op de harde schijf en in welke format (FAT/NTFS) staat, bevat. Bovendien bevat de MBR een programma die de boot sector record van de partitie met de operating system leest in het geheugen. In de boot record sector is weer een programma opgenomen die er voor zorgt dat de rest van de operating system wordt geladen in het geheugen.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Hier kan je eventueel een Win98(se) opstartfloppy downloaden;
www.bootdisk.com
 
ook dit lukt niet

a: ik heb namelijk sowie zo geen diskette station
b: ik kan helemaal niks met mijn PC omdat hij telkens weer terugkomt in dat setup programma van winXp ?!?!?!??!


En elke keer weer als ik hem opstart vraagt hij :

het bestand asms op Cdrom met windows XP Home edition Service Pack 1 is nodig ?!?!??!?!

Ik word er behoorlijk sikkeneurig van. Ik weet het niet meer
 
Hallo,

Doe aub het volgende:

1. koop een diskeete station
2. maak een bootdisk van windows 98
3. start de pc met deze diskette op
4. start fdisk
5.verwijder al je partities
6. maak een nieuwe partitie aan(primair)
7. opnieuw opstarten met diskette
8. formatteren
9. windows xp installeren.

Zoals ik het lees heb je geen diskettestation en moet je het zeker volgens dit stappenplan uitvoeren.
 
maar ik heb nog geen volledige back up van mijn harde schijven !!!!!

Hoe nu ?


ik wil mijn foto's e.d. niet kwijtraken evneals mijn persoonlijke data
 
waarom een floppydrive kopen?
je kan toch ook een bootable cd-rom maken van een win98 systeem?? misschien net zo handig...
 
mijn zwager is langsgeweest en heeft het beestje weer op gang gebracht. Nu nog alles opnieuw installeren..... pffff

Maar desondanks allemaal bedankt voor jullie uitleg en wie weet ben ik de volgende keer de hulpverlener.
 
Benieuwd

ben wel benieuwd wat je zwager dan gedaan heeft????
Vertel het ons.
grtjs jjw
 
Hij heeft de recovery cd van de PC gebruikt en daar voor de 2e optie gekozen. Maar na afloop wisten wij zelf ook niet meer precies wat er allemaal gedan is.
Nu probeer ik nog alles in de oude stand te krijgen, dat lukt ook nog niet helemaal. MAAR ik heb weer internet en dat is al heel wat !!!!!
 
Robbie

Als je geen flopy drive mer hebt, ik zie steeds meer aanbiedingen zonder floppy drive, als je toch eens echt een probleem hebt zoals dit, of als er eens wat met je HD aan de hand is of wat voor reden dan ook, een floppy dirve is echt wel een uitkomst, er zijn genoeg bootable cd's en er zijn altijd wel oplossingen maar stel dat je toch eens in die situatie terecht komt.

Voor die paar euro's, gewoon aanschaffen.

grtjs jjw
 
@ JJW.


Ik ben het wel met je eens... maar als je net in het weekend zit of savonds, en je wilt je systeem gelijk weer aan het draaien hebben, zul je net zien dat de winkels dicht zijn, en je dus moet wachten. Vandaar de optie een bootable cd..
Daar het niet dat dit probleem ook met de WIN XP cd opgelost kan worden... (zoals gebleken.)
 
ben blij toe, wat was ik chagerijnig zeg.....bijna die PC in de container gegooid !!!!
 
Container

Dan wil ik wel de container zijn.
grtjs jjw
 
En ik de vuilnisman die hem ophaalde :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan