pc blijft vastlopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
hoi ik heb een pentium 4 met windows xp erop maar de laaste 2 weken blijft hij vastlopen heb alles er opnieuw opgezet maar hij blijft vastlopen gaat traag en pc maakt ratel geluid ? wie weet wat het kan zijn virus of is het hardware matig?

Hallo...

Kast loshalen en luisteren waar het geratel vandaan komt.Komt het van de schijf(HD) dan lijkt mij dat die op punt staat een ticket te boeken om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.;)

Hallo...

Kast loshalen en luisteren waar het geratel vandaan komt.Komt het van de schijf(HD) dan lijkt mij dat die op punt staat een ticket te boeken om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.;)

ook als ik software wil instaleren dan zijn ze niet te zien op bureaublad terwijl ze toch echt geinstaleerd zijn??

Nogmaals...ik denk dat jij een schijfprobleem heb.Probeer ook zo snel mogelijk voor de zekerheid alle data(foto's muziek etc)al veilig te stellen door te zetten op cd,stick,externe schijf.En bepaal eerst eens waar het geratel vandaan komt.

Nogmaals...ik denk dat jij een schijfprobleem heb.Probeer ook zo snel mogelijk voor de zekerheid alle data(foto's muziek etc)al veilig te stellen door te zetten op cd,stick,externe schijf.En bepaal eerst eens waar het geratel vandaan komt.

Ok het geratel is altijd in het begin heel erg als ik de pc start na ongeveer 5 min word het minder maar als ik na enige tijd surf of iets te snel websites klik loopt ie al snel vast en kan ik niks meer doen ok bedankt ik zal ff kijken

Succes:thumb:

EDIT:Op de site van de fabrikant van de schijf kun je desgewenst een diagnostic tooltje downloaden.

Een memtest is wellicht daarna een optie.

Laatst bewerkt:
hoi ik heb een pentium 4 met windows xp erop maar de laaste 2 weken blijft hij vastlopen heb alles er opnieuw opgezet maar hij blijft vastlopen gaat traag en pc maakt ratel geluid ? wie weet wat het kan zijn virus of is het hardware matig?

Het kan de harde schijf zijn, maar het kan ook een combinatie van verscheidene problemen zijn.

Ik geloof ook dat het de Harde Schijf is.
Maar ik denk zelf ook dat de processor te heet wordt.
Het vastlopen is vaak door de hitte.

Wat je verder zou helpen is alle fans schoon te maken, processor voorzien van nieuwe koelpasta, voeding stofvrij maken. Andere harde schijf plaatsen en dan weer opstarten.

Probeer er ook achter te komen of de fans nog wel naar behoren draaien. Geen hard zoemend geluid, niet te hoge toeren. Zo wel, een grote fan of nieuwe fan plaatsen.

Na afloop nog even het geheugen testen met bijvoorbeeld een bootable cd met memtest.

Over het algemeen is het zo dat wanneer bijv processor te heet wordt de pc zich uitschakeld.

virtuoso gaat wel heel ver en erg professioneel. Is ook goed maar als je er niet zoveel verstand van hebt wordt dit al wel een heel moeilijke opgave. En je wilt dat naderhand de computer nog wel werkt toch?
Maak de kast maar even los (zijplaat eraf) en maak de binnenkant stofvrij. In eerste instantie kan dit met een kwastje en de stofzuiger.
Iets professioneler is met een spuitbusje perslucht schoonspuiten.
Mocht je dat gedaan hebben en de computer valt nog steeds uit dan kun je de temperatuur van je processor ed even meten en hier doorgeven.
http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.56-setup-en.exe
Zijn die te hoog moet je misschien virtuoso's aanbevelingen opvolgen.
En dan willen we ook gelijk van je horen waar dat geratel vandaan komt, is dat de harde schijf? of is het gewoon je virusscanner die de schijf controleerd bij het opstarten.

virtuoso gaat wel heel ver en erg professioneel. Is ook goed maar als je er niet zoveel verstand van hebt wordt dit al wel een heel moeilijke opgave. En je wilt dat naderhand de computer nog wel werkt toch?
Maak de kast maar even los (zijplaat eraf) en maak de binnenkant stofvrij. In eerste instantie kan dit met een kwastje en de stofzuiger.
Iets professioneler is met een spuitbusje perslucht schoonspuiten.
Mocht je dat gedaan hebben en de computer valt nog steeds uit dan kun je de temperatuur van je processor ed even meten en hier doorgeven.
http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.56-setup-en.exe
Zijn die te hoog moet je misschien virtuoso's aanbevelingen opvolgen.
En dan willen we ook gelijk van je horen waar dat geratel vandaan komt, is dat de harde schijf? of is het gewoon je virusscanner die de schijf controleerd bij het opstarten.

Heb de zijkant open gemaakt pc stofvrij gemaakt nu is het geratel weg maar lijkt het meer een stofzuiger die traag geluid maakt maar tot nu toe werkt ie nog maar ik zit te denken om windows er weer opnieuw op te zetten maar denken jullie dat het dan opgelost is of heeft dat geen zin?????

Nee windows eropnieuw opzetten heeft geen zin. Maar als je zijkant toch los hebt kun je dan niet ontdekken of het geluid bij een ventilator wegkomt of bij de harde schijf?
"een stofzuiger die traag geluid maakt" lijkt me niet zo'n gezond geluid.
Als de fan op de processor dit geluid veroorzaakt, Zul je hem goed stofvrij moeten maken, of toch vervangen. Dan wel incl koelpasta.
Mocht het geluid uit de hardeschijf komen, dan kun je waarschijnlijk bij de fabrikant van de schijf een tooltje downloaden om de staat van je harde schijf te controleren.

Nee windows eropnieuw opzetten heeft geen zin. Maar als je zijkant toch los hebt kun je dan niet ontdekken of het geluid bij een ventilator wegkomt of bij de harde schijf?
"een stofzuiger die traag geluid maakt" lijkt me niet zo'n gezond geluid.
Als de fan op de processor dit geluid veroorzaakt, Zul je hem goed stofvrij moeten maken, of toch vervangen. Dan wel incl koelpasta.
Mocht het geluid uit de hardeschijf komen, dan kun je waarschijnlijk bij de fabrikant van de schijf een tooltje downloaden om de staat van je harde schijf te controleren.

Ik heb windows opnieuw erop gezet hij loopt sinds gister niet meer vast??? ook zijkant losgemaakt stof eruit gehaald hij loopt op het moment niet meer vast gaat soms nog wel traag dus ff afwachten dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan