pc blokkeert programmas via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mrfrikkn

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Berichten
23
hallo,
ik heb sinds kort een nieuwe pc gekocht en alles werkt prima.
nu gebeurt er ineens iets waardoor alle programma's die internet nodig hebben niet meer werken.
ik had namelijk Call of Duty World at War geinstalleerd en gespeeld. online werkte ook prima. 2 dagen later klikte ik multiplayer weer aan en ineens: cant connect to online service.
goed, ik denk: er zal wel een bug inzitten ofzo dus maakt niet zoveel uit (gedeinstalleerd)

toen kwam het volgende
windows live messenger
werkte eerst prima. de verbinding valt nu ineens continu weg?

toen installeerde ik uTorrent.
ik kan niks downloaden: check your internet connection.

ik kan me niet herrinneren dat ik instellingen heb veranderd en heb verder ook geen flauw idee hoe ik dit op moet lossen (heb weinig verstand van pc's dus praat in dummy-taal svp)

ik heb een pc die verbonden met internet is via een LAN verbinding met de router. internet werkt wel gewoon (en youtube e.d)

ik heb "gewone" windows firewall en verder nog geen anti-virus e.d. geinstalleerd.
alle programmas zijn wel toegevoegd aan uitzonderingen van firewall.
 
extra info

kan dit ook aan de hardware liggen (kabel+aansluiting) deze heb ik nl zelf aangelegd en miss is daariets niet goed gegaan?
 
probeer eens systeem herstel. had ook zo iets na het systeem herstel deed hij het gewoon weer.
 
Geen antivirus en malwareprotectie!!!
Dan ga je toch zeker het Internet niet op!!

Installeer een antivirusprogramma en laat scannen.
Installeer ook op malware met bijv. Mbam!
 
ik kan ook geen AVG instaleren: bij instalatie is een internetverbinding verijst, probeer het later nog eens
 
Voor een PC zonder virusscanner die aan het internet hangt, is af en toe een scan uitvoeren geen overbodige luxe. Hebben eventuele andere PC's op het netwerk hier ook last van?
 
hoe kan ik dan scannen als ik geen scann ers kan instaleren?
andere pc's hebben geen probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan