PC boot niet, krijg zelfs geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
al een tijdje had ik het probleem dat mijn pc na een koude start na een tijdje (anderhalve minuut) vastliep. Gebeurde zowel onder Windows en Linux. Leek me dus een hardware-probleem. Ik kwam erachter dat wanneer ik de computer dan een tijdje liet draaien (om 'm op te laten warmen?) en daarna rebooten, dat hij dan wel goed liep.

Daarna heb ik een periode gehad dat hij ineens gedurende zo'n 3 minuten ging beepen (over die irritante speeker), terwijl hij dit deed, werkte alles veel langzamer. Na zo'n 3 minuten ging de pc dus weer gewoon verder.

Na een verhuizing, wilde ik mijn pc weer eens op de ondertussen vertrouwde manier opstarten, maar nu blijkt dus dat ik zelfs geen beeld krijg. Ik hoor de computer verder ook niet opstarten. Hij laat alleen de harde schijven op toeren komen en that's it!

Kan iemand mij helpen. Ik denk zelf misschien aan een defect moederbord of misschien alleen de videokaart, maar als het alleen de videokaart zou zijn, dan had ik de eerste klachten en die met het beepen misschien niet gehad.

Moederbord is een Asus A7A266

Wie kan helpen?

Ruud

Welkom Ruudveld op dit forum,

Zo is niet te achterhalen wat voor een fout dit is. Ik zou als eerste eens de video kaart goed vastzetten. Zorg wel als je de computer opgemaakt hebt. Je eerst eff de verwarming vastpakt ivm het ontladen van statische elektrischeit.

Heb je al eens geprobeerd om je bios te flashen..
Dat kan je ook gelijk doen met de laatste biosupgrade.
Hier heb ik een link gevonden voor Bios, drivers en utilities -upgrades voor jou mainboard A7A266:
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7A266

Groet en suc6!

P.s. Er is ook nog een A7A266E model mainboard, als je die hebt moet je bij de URL bij Modelname=A7A266-E invullen.. (dit even ter info)

Edit - Je kan ook deze link gebruiken: http://www.asus.com/support/support.aspx?SLanguage=en-us
Hier kan je via Winflash automatisch je bios (etc.) laten flashen en upgraden - Edit

Laatst bewerkt:
Aangezien je geen beeld krijgt, is het inderdaad verstandig eerst even naar de videokaart te kijken.

Misschien is deze wat losgeraakt tijdens et verhuizen?
Probeer, indien dit mogelijk is, es met een andere videokaart de pc op te starten. Nog steeds geen beeld?

Dat beepen kan ook te maken hebben met een kapot geheugenbankje, verklaart misschien waarom het systeem zo langzaam werd. En trek de kast es open en kijk of alles wel goed vast zit. Succes.

Geplaatst door gonzaman
Dat beepen kan ook te maken hebben met een kapot geheugenbankje, verklaart misschien waarom het systeem zo langzaam werd. En trek de kast es open en kijk of alles wel goed vast zit. Succes.
Nu beept hij niet meer.

bedankt voor hulp, nog even...

Ik heb in het boekje van het moederbord gekeken en het blijkt dat dat beepen te maken had met een oververhitte processor. Wanneer dit gebeurde, werd de processor automatisch in een langzamere stand gezet.

Iemand anders bedacht dat het misschien het geheugen of toch de processor zou kunnen zijn.

Processor is een AMD Thunderbird 1200. Ik heb 1 geheugenchip van 128MB DDR.

Omdat ik dus eerst een oververhitte processor had denk ik dat het daar aan zou kunnen liggen. Wat denken jullie?

Ruud

Dat kan...staat de FrontSideBus juist ingesteld, dwz probeer je hem niet sneller te laten draaien dan ie kan, want dan ben je aan het overklokken en dat verklaart waarom de processor zo warm werd en het systeem daar een foutmelding op gaf.
Ten tweede zou ik als ik jou was 'ns erop letten of de processorkoeler z'n werk wel doet (kast openen en kijken of ie draait).
Ten derde kun je de temperatuur van het systeem 'ns kritisch bekijken. Kritiek is boven de 70C, kun je oa zien in BIOS, maar ook middels software, ik dacht Speedfan.
Kijk gelijk of de videokaartkoeler draait.
suc6

Het kan ook zo zijn dat hij met verhuizen mischien is gevallen en je bios beschadigt is geraakt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan