Pc boot niet na updaten van de Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

sam851

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2013
Mijn pc wilt niet booten en geeft geen piepjes, ook niet als ik het ram geheugen eruit haal.
Ik heb iets geprobeerd maar misschien komt het daardoor. Mijn pc wou dus niet booten dus ik ging een oplossing zoeken op internet.
ik kwam iets tegen dat je de power cable lost moest halen en 30 - 60 seconden de powerbutton in moet houden. daarna gaf de powerbutton geen licht meer als je de pc aanzetten
De cd/dvd drive doet het wel als de pc aanstaat de fans draaien en de hdd hoor je in het begin. Ik heb de cmos al meerdere keren overnieuw gereset helaas geen succes.

Door een update van de bios kan je moederbord toch niet kapotgaan????
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

Sam

Hoi,

Ja als de bios update niet goed gegaan is kan het einde oefening zijn:(

Nieuwe cmos batterij kan dat nut hebben?
Ik zou graag nog iets horen wat ik kan proberen.

Indien je met de verkeerde rom de bios update dan kun je het vaak wel schudden, bedrijven die biossen kunnen flashen zijn er niet meer zo te zien, werkt alleen als de bios chip, lees eeprom, verwisselbaar is.

Welke merk en type moederbord is het en zit er een PS/2 aansluiting op en indien ja, heb je een PS/2 tokkelbord?

Ja er zit een ps/2 aansluiting op Wat bedoel je met tokkelbord
Ik had voor mijn gevoel alles goed gedaan, ik heb er ervaring mee dus ik vind het toch raar.
Het is een MCP73T-AD Van packardbell en EEn imedia computer volgens mij

Laatst bewerkt:
Tokkelbord=toetsenbord.
Met een PS/s toetsenbord eraan en er lichten ledjes op bij booten dan is er nog hoop maar dan heb je een floppy drive nodig en dat bord heeft die niet, er zijn dan biosbootblok procedures te gebruiken maar helaas.
Je had wel de bios al gereset?

Ik heb z'n toetsenbord hier liggen maar bij mijn usb en usb muis gaan ook geen lichtjes branden
ik heb De cmos batterij eruit gehaald voor 4 min en De jumper gereset maar helaas dit had ook geen nut

Heb het niet over een usb, die werken sowieso niet, alleen een PS/2 zou KUNNEN werken.
Maar goed, het is einde verhaal.

Overigens is een CLR_CMOS spanningsloos voldoende, batterij eruit halen voor een minuut of 10 doet hetzelfde en is na een bios reset overbodig, informatie voor de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan