pc boot niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter snagm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snagm

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Hallo,
Ik vroeg me af jullie me misschien verder kunnen helpen met een probleem waar ik nu al zo'n 2 a 3 weken mee zit.

Ik heb een tijd terug een paar nieuwe onderdelen gekocht. Een nieuwe processor, mobo, videokaart en een cpu-cooler.
Nadat ik alles geinstalleerd had deed alles het prima (alleen de cooler nog niet). Ik heb hier zo'n weekje ofzo mee gewerkt (werken, gamen, etc.). Toen ik na dit weekje ook mjin cooler ging vervangen voor de arctic cooler heb ik perongeluk mijn CPU laten vallen. Ik heb hem heirna gewoon in mijn PC gezet en alles deed het gewoon. Niks aan de hand zou je zeggen. Na een dag of 3 (ofzo) begon ik problemen te krijgen. De PC viel uit en ik kreeg hem niet meer aan. Dit wil zeggen: hij gaf wel stroom - ledjes brande - maar hij gaf geen signaal naar mijn monitor en er kwam ook geen check-piepje. Die dag nog een paar keer geprobeerd te starten, maar lukte niet. De volgende dag starten hij gewoon :\ . Dit duurde een dag en hij viel weer uit. Dit heeft zich een paar keer herhaald.
Uiteindelijk 3 verschillende mobo's, andere voeding, andere videokaart geprobeerd.
Ook ander geheugen, maar dit was in een periode waarin de PC niet starten.
Iemand van ABIT vertelde me dat het misschien ook aan de Arctic cooler zou kunnen liggen omdat de BIOS hem niet detect?

P.s. Onlangs heeft de PC zo'n 3 a 4 dagen gelopen en is de PC dus nu weer uitgevallen.

specs:
AMD Athlon 64 4000+
Gigabyte GA-K8N51GMF-9-RH / MSI SLi ATi CrossFire / ABIT SLi Nforce4 Ultra (ja ik heb in de afgelopen 2 weken al 3 verschillende mainboards gehad, omdat ik dacht dat het daar aan lag na mijn eerste terug gestuurd te hebben. Nu heb ik die van Gigabyte erin zitten.)
XFX Nvidia GeForce 7900 GT
2 x 512 DDR SDRAM (weet zo niet het merk).
Arctic cooler

Laatst bewerkt:
Nou, blijven alleen het geheugen en de proc over.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp reboot, en zet die hier eens neer.

Kun je ook instellen bij opstarten via de F8 toets, en in de XP keuzemenu, voor die optie kiezen.

Zodra de PC weer opstart zal ik dat doen. Iniedergeval bedankt.

Oke, bedankt voor jullie hulp. Ik ben al bezig met de garantie op mijn proc. Maar ik dacht dat een proc het of wel deed of niet, maar niet af en toe (er tussen in dus) ?
Maar goed, hardware zet je altijd wel voor verrassingen.

Laatst bewerkt:
Idd, proc doet het meestal wel of niet, geheugen al getest?

Als steeds hetzelfde geheugen is gebruikt, en deze is stuk, kan het ook elk moederbord om zeep helpen, overigens.

Owww...dan zou het dat dus ook goed kunnen zijn? Dat zou erg zuur zijn. Ik ga asap testen.

Bedankt voor de hulp!

Het probleem was mijn geheugen. Nieuw geheugen nu en het werkt prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan