pc boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bART6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw moederbord geïnstalleerd. Al ik de pc wil opzetten, blijft de spannen slechts voor een fractie van een seconde op heb systeem. Als ik een 2de maal op de powerknop duw gebeurt er niets meer. Iemand een idee van waaraan dit kan liggen?


Mijn gegevens:

ASUS P5K SE moederbord
Zalman ZM600-HP voeding
Intel Dual Core 2.8GHz processor (intel D820)
SATA HDD
ATI Radeon X1600XT ( in afwachting van GeForce 8800GT)

Alvast bedankt
 
Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel afstandhoudertjes achter het moederbord gedaan? Loop allen kabels en kaarten eens langs of alles wel goed vast zit.
 
Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel afstandhoudertjes achter het moederbord gedaan? Loop allen kabels en kaarten eens langs of alles wel goed vast zit.

de afstandhouders zijn aanwezig, de beschermringen zitten wel vooraan tussen de schroeven en het moederbord en niet tussen de afstandhouders en het moederbord.
 
Brand er een ledje op het moederbord (in standby-stand) ?
Gaan de fans draaien?

Haal alles een los, en laat 1 geheugenbank zitten, en de cpu+fan en verder helemaal niets.
Geen flatcables, sata, ide of wat dan ook. Geen kaarten.
Start de pc nu wel?
 
het groene ledje licht op
met 1 geheugenbank, cpu + fan is het nog steeds hetzelfde
de fans draaien zolang de voeding spanning levert
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem eens uitbouwen uit de kast en hem dan even op en antistatich matje leggen en dan eens even testen want het likt mij dat die sluiting maakt tegen massa van de kast.
 
en als dat het probleem is, wat zou dan de oplossing zijn

[EDIT]

Nog steeds hetzelfde!
 
Laatst bewerkt:
Je moederbord goed inbouwen, want als die sluiting maakt dan zit er toch iets niet goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan