PC boot niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loekuh

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Maak me nu toch iets vreemds mee.

Gister netjes mijn PC afgesloten.

Vandaag start ik mijn PC, krijg het logo van mijn moederbord te zien. Daarna het gebruikelijke piepje en gaat ie naar de POST, daarna vlug naar een zwart scherm en dan gebeurd er niets meer.

Zwart scherm blijft, alle fans blijven draaien.
Heb de harde schijf ook al in een ander systeem geplaatst, en daar deed ie het nog. Dus lijkt me stug dat die kapot is.

Processor doet het denk ik ook nog, heb de CPU koeler eraf gehaald en toen sloot ie meteen af na de POST. Dus dan lijkt het me dat de processor nog loopt.

Had ook gelezen dat dit een bekend probleem met het RAM kon zijn en dat je deze naar de andere RAM slots moest verplaatsen, indien mogelijk. Heb ik gedaan en heeft niets aan de situatie verandert.

Wat kan er nog meer aan de hand zijn, of wat is mogelijk het probleem?

Een werkende floppydrive heb ik ook niet.

Bedankt voor je reactie.
Heb het geprobeerd maar het heeft helaas niets veranderd aan de situatie.

Hoi !

Opstarten van de Win 7 DVD en kiezen voor: Repair.

Bijv. terugzetten naar bijv. gisteren.

Greetz,

Harry.

Heb je ook al eens geprobeerd om in de veilige modus op te starten.
Lukt dit zet dan zoals Harry Snor al zegt een systeemherstelpunt terug naar b.v. gisteren.

Ik kom niet ver genoeg om alleen al het menu te openen waarin veilige modus tussen staat..

En volgens mij doet mijn cdrom drive het ook niet..

Hoi !

CD-Rom drive wel als eerste in de opstart-volgorde geplaatst ?

Greetz,

Harry.

Krijg je de error: Missing MGR of iets soorgelijks?
Dan kan het inderdaad aan Windows liggen. Meestal is dan de enige mogelijkheid om je pc te herstellen, Maar op de installatieschijf staat ook een reparatieprogramma waarmee je je pc weer kunt laten booten zonder al je gegevens te verliezen.
Of krijg je alleen een knipperend wit balkje links bovenin het scherm te zien? Dan moet je je hele computer herstellen.
Hoe oud is je Pc? Want sommige computers kunnen ok windows booten zonder DVD-drive.
Het enige wat je hier voor nodig hebt is het programmatje Wintoflash. Hiermee kun je de installatieschijf van windows op een 8gb USB-stick zetten.

zoals al gezegd nooit opstaren zonder een deugdelijke koeler op de processor, deze wordt immers binnen een luttle seconde zo heet dat je je vingers eraan brandt...
of anders gezegd blaast alle condensatoren op je moederbord op en kan uiteraard ook je processor onherstelbaar beschadigen....

mijn vermoeden ligt meer bij je moederbord, hoe oud is het??? vaak gaan voeding na 3,5 jaar en moederbord zo rond de 4 jaar bij flink gebruik kapot ...
een voeding kan gedeeltelijk defect zijn zodat het nog lijkt alsof hij nog goed werkt probeer daarom eens een andere uit op je pc mocht de pc het dan doen dan weet je genoeg mocht dat ook iet helpen dan is waarschijnlijk je moederbord of videokaart defect probeer dus ook een andere videokaart uit mocht dat ook niet helpen dan zul je een ander moederbord moetn gaan kopen....

het geheugen van je pc kan ook defect zijn maar vaak zitten er meerdere bankjes in een pc en 1 defecte module geeft niet de symptonen die jij hebt....
aan het stuursysteem of de hd ligt dit probleem niet.... weet je ook zeker dat de bekabeling van je monitor nog goed vast zit en niet beschadigd is??? probeer anders ook een andere monitor op je pc uit.... immers heeft het met het "beeld" te maken en daar zijn dus veel oorzaken voor te bedenken ... een pc werkt ook zonder harddisk erin dan zou je nog normaal naar de bios enzo moeten kunnen kun je dat niet dan weet je al waar je moet zoeken .... in de bios kun je immers zien welke apparaten aanwezig zijn en op die manier al veel uitsluiten..... :thumb:

voor jou echter te hjopen dat je niks kapot gemakt hebt met aanzetten van de pc zonder koeler want doorgaans ruikt/rookt het een fractie van een seconde en is het afgelopen met je pctje:eek:

Mijn herstelpunten zijn verwijderd denk ik?
Normaal gesproken maakt mijn PC die automatisch, maar de Repair Disc weergeeft dat er geen herstelpunt gevonden kan worden.

Wat nu?

Hoi !

Opnieuw opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor repair, kiezen voor command-promt.

Achter de prompt trommel je: bootrec /fixboot gevogld door" enter"

bootrec /fixmbr eveneens gevolgd door : enter.

Nu exit, en hopelijk start je PC nu weer op.

Greetz,

Harry.

Harry, hartelijk bedankt!

Wat is er nu precies gebeurd? Want hij leek windows opeens forceren te laden.

En hoe kan ik het beste een herstelpunt maken in W7?

Hoi !

Je hebt de opstart-partitie hersteld, da's alles.
Hoe de fout ontstaan is......komt het vaker voor, dan denk je aan 'n minder wordende HDD bijv.

Herstelpunt maken: trommel deze twee woorden in het zoekvak en de rest wijst zichzelf.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan