pc bouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ghost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Goedemorgen allemaal,

Ik ben van plan om zelf een pc te bouwen. Dat gaat de eerst worden. Een vriend van mij helpt me mee....gelukkig..

Wat ik niet nodig heb is een geluidskaart.....de rest dus wel. Ik heb +/- 1000 € te besteden en wil daarvoor het beste van het beste en natuurlijk voor weinig....

De pc gaat gebruikt worden voor gamen, surfen, foto/film bewerking, geluidsbewerking..

De tower is in ieder geval bekend. Een chrome Hightower....het oog wil ook wat..

Hebben jullie tips? Adviezen... waar moet ik op letten...
Waar koop ik de spullenboel? Het maakt me niet uit als alles van verschillende leveranciers komt.

Bijlagen

• da-01sl-d1.jpg
    da-01sl-d1.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 70
Voor 1000 euro wil je het beste van het beste incl monitor en alle andere randapparatuur?

De rest heb ik....
beeldscherm 21 inch eizo
sound...dolby 5.1

het gaat dus puur om de vulling van de tower...haahaha

Voor de goedkope prijzen kun je hier kijken.

Maar als je spullen bij veel verschillende leveranciers koopt hou dan wel rekening met verzendkosten (kan dan best zijn dat je aan de eind van de rit duurder uit bent)

Is die case al inbegrepen in de € 1000? Het maakt nl zo'n € 150 verschil..

De case zit er nog niet bij.
Ik weet dat je voor 1000 € niet het beste van het beste hebt...maar..the next best thing?

Wil je veel opslagruimte? Hecht je belang aan heel goede gameprestaties? Hecht je belang aan goede koeling en/of weinig geluid? Etc..

geluid van koelers maakt niet uit.
Uiteindelijk meerdere schijven..
ik heb iets gehoord over serial ata?
Is dat duur..goed...beter dan...
of moet ik aan raid denken...

ik weet het...geestje stelt veel vragen..hahaha...
waarschijnlijk is het voor mij verstandiger om zo'n complete set aan te schaffen maar ik wil leren hoe je dit soort dingen moet doen en dan heb ik gelukkig jullie nog... nadeel is dat er straks niemand tegen mij kan zeggen r.t.f.m. hahaha

Een complete set gaat dus zeker NIET gebeuren...zelfs als het goedkoper zou kunnen zijn..

Het kan sowieso niet goedkoper en je hebt steeds een computer die niet 100% op je eigen wensen is afgestemd.

Maar ik denk, als je een PC wilt die goed kan videobewerken (RAID) en gamen (goede videokaart), zal je ietsje duurder uit zijn dan 1000 euro.. Ik gok 1100-1200.

Allereerst zou ik je dit bedrijf/winkel aan kunnen rade ik heb daar nog geen maand geleden mij pc (in onderdelen) besteld. (http://www.yorcom.nl)

Dan de spullen voor 1000 euro...

Mobo : Asus A7n8x (110 euro)
Amd Xp 2600+ (160 euro)
Geheugen : 2x256 Dual DDR (105 euro)
CdRw Lite On : 52x24x54 (60 euro)
Floppy drive :D (13 euro)
Geforce 4 ti 4200 128 MB (150 euro)

verder heb je misschien nog een voeding nodig!!!
en ik weet niet precies wat voor/hoeveel schijf(ven) je wil!

maar je zit nu dus al op 600 euro!!

met kast zelf al 750 euro dan!!!

Ik denk wel dat dit ong bij je "dingen" past die je op je pc doet!

Ik denk dat je voor videobewerking etc beter voor een P IV gaat. Ik dacht aan een moederbord met SiS 655-chipset (dual channel DDR), P IV 2.53, 512 MB geheugen, 2 Maxtors 80 GB 8 MB cache in RAID-0, een Radeon 9700 etc.

KAN OOK :D:D:D:D:D:D

Je heb idd wel gelijk dat pentium wat beter is met betrekking tot het video bewerken :D:D:D......

En ja Radeon 9700 ok, is beter als geforce maar ook prijziger....

uhm.

Nou voor video bewerking, maakt de pentium4, en amd niet veel uit, maar voor de spellen, kun je het best toch voor die amd gaan.

Ik heb dus nodig...

mamaplank
processor
voeding
schijven..om te beginnen 1 van 80 gig
512 MB ram
grafische kaart 128 mb

en de nodige kabels :D

wat mis ik nu nog?...mis ik nog iets??:o

De discussie over pentium of AMD...
Als ik ga voor de gemiddelden...dan komt de pentium er toch goed uit?

maaruhh....
weet niemand iets over
serial ata? wat is dat uberhaupt...
voeding?
welke grafische kaart voor mij het beste is?
Wat voor een moederboard...processor...etc etc

I repeat:

Geplaatst door Steve

Maar ik denk, als je een PC wilt die goed kan videobewerken (RAID) en gamen (goede videokaart), zal je ietsje duurder uit zijn dan 1000 euro.. Ik gok 1100-1200.

Erg snel? Een goede RAID-0 is stúkken sneller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan