pc bouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ghost
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
het duurde even...ik moest even zoeken:D
sisoft bijlage...

Zegt mij niet zoveel omdat deze pc gebouwd is door die vriend van mij...kun je hier wat uithalen?

volgens mij is het een erg goede:p
maar dat zegt iedereen wel over zijn eigen pc..hahaha

Bijlagen

Asus P4T.. Voorloper van m'n eigen bordje.

Ik zou wachten op de Springdale (i865).. Wordt waarschijnlijk goedkoop terwijl je toch een recente en goed presterende chipset hebt.

kun je niets zien over mijn huisige chipset ofzo...is het een goed bord? Ik bedoel dus. Zou deze volstaan om de videobewerkingen te doen.

Dan zou ik deze alleen de bewerking laten doen en de nieuwe voor games, fotobewerking en andere grafische zaken.

Tja, het is een beetje verouderd.. Je kan er natuurlijk mee videobewerken, maar het zal veel trager gaan.

wat voor mij nu het probleem is is dat er een discussie is ontstaan over chipsets. Ik moet bekennen...maar dat had iedereen al wel door) dat ik daar niets van weet.
Als ik gewoon prijs en kwaliteit naast elkaar zet.

Asus prijs kwaliteit
chaintech prijs kwaliteit

niet zozeer een specifieke prijs maar de verhoudingen onderling. Het moet niet zo zijn dat er appels met peren vergeleken worden.

Is het dan voor mij begrijpelijk te maken?:confused:
Ik begrijp namelijk niet precieswat nou het verhaal van de chipstes is.

Is er een site waar dit in begrijpelijk taal duidelijk wordt gemaakt?

Mijn Prio is dus NIET (meer)de videobewerking maar wel een PC die lang meekan en dat zo goedkoop mogelijk.

Probeer je voor te stellen dat jezelf +/- 1000 euro te besteden hebt. Wat zou je dan kopen en waar zou je dat doen? Misschien zelfs WANNEER zou je dat doen. excl. geluidskaart.

Ik wil niet overkomen alsof ik erzelf niets aan doe maar ik wil voorkomen dat ik straks een puinbak koop en zoveel geld weggegooid heb. :o
Mijn vriendin maakt me af...:D Als dat gebeurt..hahaha

Geplaatst door Ghostworld
wat voor mij nu het probleem is is dat er een discussie is ontstaan over chipsets.

...

Mijn Prio is dus NIET (meer)de videobewerking maar wel een PC die lang meekan en dat zo goedkoop mogelijk.
De keuze voor de chipset is belangrijker dan die van het merk. Beslis eerst wàt je wilt kopen, en daarna kies je de fabrikant die met dat product goed uit de test komt.

Als je wilt dat ie lang meegaat moet je voor de springdale of canterwood gaan. Dan kun je in de toekomst namelijk je processor nog upgraden.

Probeer je voor te stellen dat jezelf +/- 1000 euro te besteden hebt. Wat zou je dan kopen en waar zou je dat doen?
Ik zou een AMD kopen ;)

Ik zou gewoon nog even afwachten tot de nieuwe en goedkope chipsets uitkomen.

Voah wenag

He Ghostje,

Dat Asus bord;
P4C800 Deluxe
Socket 478
Intel 875P (Canterwoord) chipset
800/533/400 FSB
4 x DDR dual channel
5 x PCI/1x AGP PRO
3x IDE (2x100, 1x133) 4 x SATA
RAID 0, 1, 0+1 via SATA
3Com 3C940 1000Mb onboard
6ch. audio onboard
6x USB2.0
Hyperthreading support
ATX formfactor

...is misschien wel een optie. Kan 'm nu voor 202 euro krijgen ! En je hoeft niet persé SATA te gebruiken bijvoorbeeld. Gebruik bijvoorbeeld nog een tijdje je huidige ATA-100 harddisks tot SATA schijven wat breder en dus voor minder worden aangeboden.

die prijs is erg scherp.:thumb:
het bord voldoet ook nog eens aan alle eisen. De toekomst en de wat oudere hardware kan ik nu toch nog gebruiken. UIteindelijk kan ik dan de, nu nog, dure hardware erin bouwen.:D

Steve heeft het hier ook nog over gehad. Welke processor kan hier op gezet worden? De gewone P4?:)
Zoals Steve ook al zei kan ik hier ook nog eens de videobewerking mee uitvoeren. Dit gaat hem dus worden.

De grafische kaart gaat dan de ATI radeon 9700 pro worden. deze kost 287 €uro.

Misschien een Radeon 9800 (non-pro)? 287 euro is trouwens goedkoop voor een 9700 Pro, waar vind je die prijs?

Op de P4C800 kan je P IV's met een 800 FSB kwijt.

Ik zou iig voor een gewone 9700 gaan, presteert amper slechter maar kost een stuk minder.

Hi Steve,

Ik las iets over processoren die uit gaan komen 2.4c , 2.6c en 2.8c. Allen op 800fsb. Weet jij wanneer en eventueel hoe duur die t.o.v. de "normale" 2.4 , 2.6 en 2.8 zijn?

schrik wel ff van die prijs zeg...459 euro voor de processor...:eek:

ik denk dat ik eerst een stapje lager ga zitten...ik kan altijd nog upgraden naar een snellere jongen..
dan benut ik niet de volle 800 maar ja...dit gaat echt te ver uit de klauwen lopen....

tips voor een andere processor?:D

Gewoon een 2.4C, kost niet zoveel maar heeft toch HyperThreading etc aan boord.

Hartstikke bedankt voor alle adviezen.:thumb:
Als ik het systeem klaar heb zal ik het resultaat nog bekend maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan