pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Ik wil een pc gaan bouwen. Nu heb ik natuurlijk wel wat adviezen nodig. Om te beginnen over de kast. Wat betekent het of een kast usb en/of audio en/of firewire heeft?

Bij de basisonderdelen staat steeds een aantal Mhz, wat heb je minimaal "nodig" en moet dit bij alles hetzelfde zijn?

Verder vraag ik mij af bij welke bewerkingen op een pc je echt een snelle processor nodig hebt. De zwaartse toepassingen die ik zal gebruiken zullen meersporen audiotoepassingen zijn.

Adviezen of goede links welkom.

Poekie

pc bouwen?

Een kast met USB heeft waarschijnlijk een USB aansluiting aan de voorzijde
Firewire idem

Koop niet de snelste processor (meeste Mhz) maar eentje die een redelijke prijs heeft.

Alle onderdelen hebben een bepaalde snelheid, als je een snel onderdeel op een langzamere poort aansluit haalt het niet de gewenste snelheid.
Moederbord en onderdelen moeten dus op elkaar afgestemd zijn.

Audiobewerking is inderdaad niet zo heel erg zwaar dus een AMD met bijvoorbeeld 2000+ Mhz is goed genoeg.
Zijn het erg grote bestanden let dan tevens op de snelheid (RPM=rotations per minute) en gemiddelde acces time moet zo laag mogelijk zijn. en het cache geheugen van de harddisk zo groot mogelijk.
Vaak is een harddisk de langzaamste component enigzins te compenseren met meer geheugen.

Heeft iemand een goede internet site?
Daarover heb ik geen idee

Eigen PC bouwen

Poekie,
Ik adviseer je om het boek "Je eigen pc bouwen" aan te schaffen. Uitgebreide informatie met foto's. Uitgever: Easy Computing. Verkrijgbaar bij de betere boekhandel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan