PC breekt af tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajoutame

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Ik heb een 2e hands computer gekocht voor 45 euro. Ik heb hem niet draaiend gezien, want de vorige eigenaar had de harde schijf schoongewist. En gokje dus.
Het is een HP Compac 7100 dc7100 sff, Pentium 4, 2,8 Ghz, 3 GB intern geheugen.
Ik heb de harde schijf (40GB SATA) in een andere computer gezet en er Windows 7 op gezet. De vorige eigenaar zei dat hij er ook Windows 7 op had gedraaid en er om die reden ook 3 GB in had gezet. In deze computer (Medion, 2 jaar oud) zijn er geen opstartproblemen.
De harde schijf teruggeplaatst in de HP Compac, maar de computer wil niet goed opstarten. Eerst verschijnt het blauwe HP scherm, dan wordt het zwart, dan komt het Windows 7 logo in de verte opdagen, maar voordat het logo compleet is, wordt het beeld zwart en start de computer opnieuw op met het keuzescherm met opstarten in veilige modus etc. Alle opties geprobeerd, niets hielp. Ik heb me laten vertellen dat het komt omdat Windows 7 te zwaar is voor deze computer. Dus heb ik (weer in de andere computer) er Windows XP opgezet. Start goed op in deze PC, maar niet in de HP Compac. Zelfde verhaal als met Windows 7: na het blauwe HP Compac scherm wordt het zwart, dan is een fractie van een seconde het Windows XP logo te zien, maar dan gaat het scherm weer op zwart en start de computer opnieuw op.
Wat kan er aan de hand zijn? Wie heeft er een idee?

Ok, nou, in principe kan die HP zowel 7 als XP makkelijk aan, je moet het natuurlijk wel op de HP zelf installeren!..

Zover ik lees installeer je eerst op de Medion, & na voltooid zet je de schijf over naar de HP, waardoor de 7 of XP dus alle Medion stuurprogramma's moet vervangen voor die van HP...

Ok, het kan, het is mogelijk, maar je wil niet weten hoe!.. :rolleyes:

Inderdaad, windows opnieuw installeren op de HP, anders worden verkeerde drivers ingeladen en crasht de boel zoals je nu last van hebt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan