PC-Builder?

• Onderwerp starter Onderwerp starter horn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

horn

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2003
Hallo,
Heeft iemand ervaring, positief/negatief met Alternate pc-builder?

Ja, ik heb mijn systeem in augustus voor 100% middels die configurator gebouwd en daarna besteld.

Eén ding ging mis: ik had een boxed Intel processor uitgezocht (waar koeler bij zit) Ik wilde die koeler echter niet en heb een losse koeler gekocht (zie mijn systeem). Die losse koeler betrof echter de behuizing van een losse koeler, daarnaast moest ik nog 2 fans los kopen voor IN die koeler.

Daarnaast had ik 2 extra casefans besteld. Wat uiteindelijk fout is gegaan, is dat de assemblage afdeling van Alternate idd. heel terecht mijn Intel koeling niet heeft gemonteerd, maar de los bestelde koeling.

Waar het dan wél mis ging is dat de assemblageafdeling kennelijk heeft AANGENOMEN dat ik die losse casefans ook wilde IN PLAATS VAN de met de kast meegeleverde fans. Wat ze dus gedaan hebben, is de 2 standaard in de kast zittende Coolermasterfans eruit slopen en mijn 2 extra bestelde fans (Pabst) daarvoor in de plaats hebben ingebouwd.

Samengevat: de builder werkt uitstekend, het is aan te bevelen de bestellling uiteindelijk telefonisch te laten bevestigen en op de bestelbon bij de opmerkingen eventuele extra's GOED te laten verwoorden, zodat het mannetje of vrouwtje dat het ding uiteindelijk assembleert, precies weet wat hij of zij moet doen of laten.

Het komt allemaal wel weer goed, maar je hebt er even wat gedoe mee als je niet expliciet op de bon bijzonderheden laat vermelden. Die bestelbon is namelijk de leidraad waarop de machine wordt geassembleerd.

De builder laat je overigens heel gedecideerd weten of je onlogische of zelfs onmoigelijke keuzes maakt. (Heb ik voor de gein tijdens het zoeken geprobeerd) Je kunt dus eigenlijk geen foute keuzes maken. Zelfs niet passend geheugen laat de builder niet toe. Ook SATA en IDE keuzes worden bewaakt: als je domme dingen bij elkaar klikt, zal de configurator aangeven dat het niet (meer) past.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan