PC Camera WebCam Driver Installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy en damy

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Beste Lezers..............

Me computer is laatst helemaal leeg gemaakt en weer opnieuw ingesteld maar nu heb ik dus een probleem met het installeren van mijn webcam die het voorheen altijd goed deed op deze Computer.
Wat is het probleem? :

De installatie krijg ik wel voltooit maar ik krijg ten 1ste geen webcam icoontje op msn en ten 2de krijg ik als ik het webcam test venstertje open alleen maar WIT BEELD?

Ik heb hem geinstalleerd met de CD die erbij zat waar ik helaas het boekje kwijt van ben :o
Er komt ook een driver bij de Stations bij ''Deze Computer'' te staan.

Kan iemand me uit deze situatie verlossen??? :D

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! ;)

Gr,
Jordy

Ps. Graag in stappen uitleggen! :)

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar misschien krijg je reacties als je het volgende vermeldt:
1. Merk + type webcam
2. Welk besturingssysteem je draait

Succes,

Tijs.

Bedankt dnties. ;)

Besturingssysteem: Windows XP
Merk Webcam: ''PC Camera'' (goedkoop webcammetje die het toch goed doet/deed!)
Wat zijn de Problemen?: Ik krijg de WebCam wel geinstalleerd via de ''Driver'' die bij de Stations komt te staan bij deze computer maar als ik vervolgens het test venster van de Webcam open geeft hij WIT beeld aan terwijl me cam is aangesloten in de USB poort!?

Gr,
Jordy;)

Ik vermoed dat het uitblijven van tips ligt aan de weinige informatie die je hebt over de webcam. Ook moet je niet te ongeduldig zijn: Je vraag staat er pas één dag.

Ik kan misschien nog wat meer informatie over dat apparaat achterhalen als je even het volgende doet:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Zoek het apparaat op dat je webcam voorstelt, dubbelklik erop, ga naar tabblad Details, en geef ons de regel(s) informatie die in het vakje staat vlak boven de OK knop.
Die informatie zal bij jou waarschijnlijk starten met USB\
maar kan ook starten met PCI\

Tijs.

Oh ok dankje ;)
Jullie hebben er allemaal heel veel verstand van en ik ben hier niet veel alleen als ik vragen/probleempjes heb.

Maar het was gelukt!
Hoe was het gelukt?:

Ik heb hem geprobeerd te installeren in een ander USB Gaatje en daar kreeg ik de installatie wel voltooit en kon ik de webcam gewoon gebruiken! Hmmm raar verhaal, maar misschien komt het jullie wel bekend voor! :)

Mvg,
Jordy

We zien dat gedrag soms wel eens hier op het forum, en vaak vragen we ook om het ook op andere USB-poorten te proberen.
Helaas heeft niemand er een verklaring voor kunnen geven waarom het (soms) in USB-poort1 wel werkt en niet in USB-poort2. Wat me opvalt is dat in dergelijke gevallen de USB aansluiting achterop de pc vaker degene is waar het wel werkt, maar de aansluiting vóór op de kast niet.

Fijn dat het opgelost is, en bedankt voor je terugmelding. :thumb:
Fijn ook dat je de vraag al op opgelost gezet hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan