PC Card / USB memory stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
67
Domme vraag ben ik bang, maar goed. In mijn Laptop (Acer Travelmate 233LC) zit een PC card 'sleuf'. Waar zijn die kaarten voor (kun je ze als externe HD zien? opslag of ook programmatuur?), hoe groot MB(?) zijn ze en wat kosten ze. Ik heb ook twee 2.0 USB poorten. Daar kunnen toch z.g. 'memory sticks' in? Wat is het wezenlijke verschil tussen deze twee media en welke is het geschiktst voor de opslag (back up) van gegevens/data/documenten.
 
Ik denk dat je met Pc cards, PCMCIA kaarten bedoelt, dit zijn een soort externe kaarten met verschillende doeleinden zoals: extra usb poorten, netwerkkaarten, modems, enz.

Een "Memory Stick" kun je eigenlijk zien als een moderne floppy alleen dan met een grotere opslag en makkelijker aan te sluiten, je drukt je stick in een usb poort en hij wordt meteen als een soort "harde schijf" gesignaleerd.

Als je mij vraagt wat makkelijker is voor opslag van gegevens/data/documenten, zou ik voor de memory stick gaan, en dan een van iig 128 mb

Ik hoop je geholpen te hebben, suc6 :thumb:
 
Inderdaad, memory sticks zijn een stuk handiger, en goedkoper. Voordeel is dat ze door XP direct herkent worden en je ze dus ook zonder installatie in een andere XP machine kunt proppen, ware het een flinke floppy. Ook fijn is dat je ze erg makkelijk kunt meenemen, ze zijn niet groter dan een flinke aansteker. MyCom.nl levert een mooie Apacer van 128 MB voor 45 euro
 
Geen dank :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan