PC configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick77

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hallo.

Mijn oude game pc is aan vervanging toe en nu ben ik (rustig op zoek naar een nieuwe (weliswaar in onderdelen om vervolgens te bouwen)

Nu heb ik op alternate een systeempje samengesteld en vraag ik mij af of ik voor hetzelfde en/of minder geld betere componenten kan kiezen.

Processor: Intel® Core™ i5-2
De boxed koeler vervangen door een Cooler Master Hyper212 Evo
Grafische kaart (PCIe): EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked
Moederbord Socket 1155: GIGABYTE GA-Z68XP-UD3P
RAMgeheugen: GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
Hardeschijf(OS/Games): Crucial CT128M4SSD2(SSD)
Harde schijf(Files): Samsung HD103SJ
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
Voeding: Cooler Master GX-Lite 600

De bedoeling is dat het systeem binnen een budget valt van rond de 1000 euro. Dat mag meer/minder zijn indien nodig voor optimalisatie.
Als boot drive gebruik ik de ssd en daar zet ik ook mijn belangrijkste games op. De vaste harde schijf voor bestandopslag.
Wat ik dus graag wil weten is hoe dit systeem kwa performance zal zijn en en ongeveer de lifetime.
Optische drives haal ik uit m'n oude pc. Dit geldt ook voor de netwerkkaart.

Games zoals battlefield 3, mw3, gta 5 en misschien guild wars 2 zullen goed moeten draaien.

Ik heb dit niet samengesteld omdat ik alles weet en sta dus open voor tips en suggesties om een zo sterk en stabiel mogelijk systeem samen te stellen.

Laatst bewerkt:
Wat zou op dit moment de meest optimale (single)videokaart rond de 300 euro of SLI/Crossfire configuratie rond diezelfde prijs zijn
Het ziet er idd naar uit dat een 6850 crossfire de gtx570 verslaat

en ik neem aan dat de meest gangbare en nieuwe games wel crossfire ondersteuning bieden? anders moet ik alsnog gaan voor 1 single card

Het heeft niets te maken of games het ondersteunen, dat doen ze zoiezo al
als je perse een single card wilt dan kom je denk ik uit op een GTX580 of een HD7950

Zelf ben ik meer van de Nvidia kaarten, maar sta open voor iets nieuws.
Ik ga nu niet beginnen met trashtalking van ''ja, maar ik hoor slechtere dingen over radeon blabla'' hoor,
maar laten we eens beginnen met een vergelijking van welke radeon kaart overeen komt met welke nvidia kaart?
ongeveer vanaf de 560 als single card tenzij er een stabiele SLI set up is (bijvoorbeeld 2x gtx 480's ?)

Gtx 550 ti <-> hd6850
gtx 560 <-> hd6870
gtx 570 <-> hd7950
gtx 580 <-> hd7970

HD7950 is net zo sterk als een GTX580 en de HD7970 is ongeveer 20% sterker dan een GTX580 dus die horen thuis in hun eige rijdtje
gtx570 = HD6970
de sterkste singel card opstelling is de HD7970 op dit moment

om het plaatje even compleet te maken
HD6870 = GTX560 < HD6950 < GTX560 TI/448 < HD6970 = GTX570 < GTX580 = HD7950 < HD7970 < HD6990 = GTX590

de laatste 2 zijn dual gpu's op 1 PCB

Laatst bewerkt:
mischien kun je beter kiezen voor een goedkopere behuizing en een iets betere videokaart bijvoorbeeld de gtx580

bedankt voor je reactie firest0rm
maar helaas denk ik dat die kaarten mij te duur worden en ik ongeveer hier moet gaan zitten:
HD 6950 - GTX 560
HD 6970 - GTX 570

Wat is hiervan de sterkste als je het in het geheel ziet met mijn totale set up?
En wat vindt je trouwens van de genoemde setup, wat kan ik hier nog in veranderen?

dat licht totaal aan je budget ik neem aan dat je rond de 250 euro wilt uitgeven
dan is de GTX560 TI 448 de beste keuzen hij is bijna even sterk als een GTX570
hij is echter wel limited edition dus je moet snel zijn wil je ze nog kunnen kopen
je voeding zou ik persoonlijk naar een Corsair Builder serie 600watts voeding veranderen de GX serie van coolermaster zijn niet echt "je van het"
de rest ziet er goed uit...

klikerdeklik

Laatst bewerkt:
ook bedankt voor je reactie Dennis
Maar ik denk dat die paar tientjes die ik daar op bespaar niet direct toegang geven tot een gtx 580 aangezien deze rond de 450euro zit.
De HAF 912 plus is een heel degelijke en makkelijk aan te passen kast van goede kwaliteit..dus ik denk dat ik daar maar bij blijf tenzij er een heel goede vervanger is! :)

Firest0rm,

voor een videokaart heb ik maximaal ~300 euro over

ik zit nog een beetje te spelen met het moederbord en de processor
De i5 2500k komt overal goed uit maar welke AMD processor komt daar het dichtst bij in de buurt? ik denk de fx8120?

geen enkele alle amd processors zijn wat dat betreft schroot hoop
een i3 2100 maakt zelfs gehakt ervan

een Phenom II x4 980 met een dikke overklock zou nog een beetje in de buurt komen
alle FX processors niet

Laatst bewerkt:
ok dan staat het vast dat ik de i5 2500k neem aangezien ik die ook nog wat kan overclocken en de 212 cooler daar goed genoeg voor is..
misschien kan ik daar beter een Asus moederbord voor nemen aangezien die de beste en heldere bios hebben?

Asus sabretooth P67 perfect moederbord voor overklocken
ik heb em zelf ook en kan zo naar 5GHz met 1 druk op de knop
ik raad wel een Scythe mugen koeler aan die heeft wat meer oppervlakte
en bij lucht koeling geld hoe meer oppervlakte des te beter hij koelt

Laatst bewerkt:
daar heb je gelijk in.
koelertje ff opgezocht, ziet er uit als een goed koelblok en mooi dat je de fan aan 4 kanten kunt ophangen.

welke kast heb jij eigenlijk ? post misschien je complete set up eens? :)

staat in mijn profiel met fototje van mijn kast
klik op mijn naam en dan links bekijk systeem
Ik gebruik de Haf 922 zeg maar een tweeling van HAF 912 plus

Laatst bewerkt:
ja dat zag ik. praktisch dezelfde kast.

die GTX560 TI 448 lijkt me wel een ziek kaartje, maar helaas amper verkrijgbaar. ik moet maar snel kiezen en des noods deze alvast kopen voordat ik de rest v.d onderdelen in huis heb..
hij verschilt niet veel met de gtx570 maar is wel iets goedkoper.

Laatst bewerkt:
HXLY32 Processor koeler Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
JDXNFY Grafische kaart (PCIe) MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC
HR5I05 Processor Intel® Core™ i5-2500K
TN6O13 Voeding OCZ ModXStream Pro 600W
TQXM3D Behuizing Cooler Master HAF 912 Plus
IMHM5E Harddisk (SSD) Corsair CSSD-F120GB3-BK
GREA57 Moederbord ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-
IDIF83J9 Geheugen GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit

kom ik nu op.
excl. windows 7. weet je ook waar ik dat goedkoop kan krijgen? aangezien ze alleen een OEM versie leveren en ik hem dus door hun moet laten bouwen...
home edition is 170 euro? lol

OEM versie kun je zelf ook installeren je krijgt als het goed is een cd mee geleverd
het scheelt je volgens mij 35 euro als je windows installatie zelf doet en 95 euro als je dan ook nog de assemblage doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan