Hallo.
Mijn oude game pc is aan vervanging toe en nu ben ik (rustig op zoek naar een nieuwe (weliswaar in onderdelen om vervolgens te bouwen)
Nu heb ik op alternate een systeempje samengesteld en vraag ik mij af of ik voor hetzelfde en/of minder geld betere componenten kan kiezen.
Processor: Intel® Core™ i5-2
De boxed koeler vervangen door een Cooler Master Hyper212 Evo
Grafische kaart (PCIe): EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked
Moederbord Socket 1155: GIGABYTE GA-Z68XP-UD3P
RAMgeheugen: GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
Hardeschijf(OS/Games): Crucial CT128M4SSD2(SSD)
Harde schijf(Files): Samsung HD103SJ
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
Voeding: Cooler Master GX-Lite 600
De bedoeling is dat het systeem binnen een budget valt van rond de 1000 euro. Dat mag meer/minder zijn indien nodig voor optimalisatie.
Als boot drive gebruik ik de ssd en daar zet ik ook mijn belangrijkste games op. De vaste harde schijf voor bestandopslag.
Wat ik dus graag wil weten is hoe dit systeem kwa performance zal zijn en en ongeveer de lifetime.
Optische drives haal ik uit m'n oude pc. Dit geldt ook voor de netwerkkaart.
Games zoals battlefield 3, mw3, gta 5 en misschien guild wars 2 zullen goed moeten draaien.
Ik heb dit niet samengesteld omdat ik alles weet en sta dus open voor tips en suggesties om een zo sterk en stabiel mogelijk systeem samen te stellen.
Mijn oude game pc is aan vervanging toe en nu ben ik (rustig op zoek naar een nieuwe (weliswaar in onderdelen om vervolgens te bouwen)
Nu heb ik op alternate een systeempje samengesteld en vraag ik mij af of ik voor hetzelfde en/of minder geld betere componenten kan kiezen.
Processor: Intel® Core™ i5-2
De boxed koeler vervangen door een Cooler Master Hyper212 Evo
Grafische kaart (PCIe): EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked
Moederbord Socket 1155: GIGABYTE GA-Z68XP-UD3P
RAMgeheugen: GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
Hardeschijf(OS/Games): Crucial CT128M4SSD2(SSD)
Harde schijf(Files): Samsung HD103SJ
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
Voeding: Cooler Master GX-Lite 600
De bedoeling is dat het systeem binnen een budget valt van rond de 1000 euro. Dat mag meer/minder zijn indien nodig voor optimalisatie.
Als boot drive gebruik ik de ssd en daar zet ik ook mijn belangrijkste games op. De vaste harde schijf voor bestandopslag.
Wat ik dus graag wil weten is hoe dit systeem kwa performance zal zijn en en ongeveer de lifetime.
Optische drives haal ik uit m'n oude pc. Dit geldt ook voor de netwerkkaart.
Games zoals battlefield 3, mw3, gta 5 en misschien guild wars 2 zullen goed moeten draaien.
Ik heb dit niet samengesteld omdat ik alles weet en sta dus open voor tips en suggesties om een zo sterk en stabiel mogelijk systeem samen te stellen.
Laatst bewerkt: