pc crach

Status
Niet open voor verdere reacties.

intensity1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Berichten
38
Beste,

2 dagen geleden is mijn pc gecrached. (hdd kapot)
Ik weet niet waarom mijn pc zo ineens gecrached is.. ik heb wel een week geleden een nieuwe
3D gekocht ( ati X1950 PRO) en heb waargenomen dat mijn system requirements helmaal niet overeen komen met die van mijn 3D.
maar nu is mijn vraag, kan het daarmee te maken hebben?

Hieronder staan nog de system requirements van mijn 3D kaart en die van mijn pc.



System Requirements ati X1950 pro

• Intel® Pentium® 4 or AMD® Athlon® 64 FX CPU's
• CPU running at 2.4 GHz or higher
• 450-Watt power supply or greater, 30 Amps on 12 volt rail recommended (assumes fully loaded system)
• PCI Express compliant power supply required. Connect directly to the power supply with a 6 pin PCI Express power connector
• Super VGA or DVI-I compatible monitor
• Microsoft Windows® XP, XP 64, 2000, MCE
• PCI Express X16 compliant slot
• CD-ROM or DVD-ROM drive
• 512MB system RAM minimum
• 480MB available hard disk space


my system

AMD sempron 2800+ 1.6 Ghz
380 Watt power supply
Windows XP
250 Gb hard disk
RAM 1 Gb
 
Laatst bewerkt:
wat voor merk voeding is het en op hoeveel ampere loopt je 12volt lijn??
 
Seasonic S12-380hb
ik weet niet wat je bedoelt met 12v lijn
maar ik denk 17A als het goed is
 
• 450-Watt power supply or greater, 30 Amps on 12 volt rail recommended (assumes fully loaded system)
• PCI Express compliant power supply required. Connect directly to the power supply with a 6 pin PCI Express power connector
.
tja hier voldoet jou voeding niet aan;.
vooral die 30amp zit mij niet lekker ivm jou voeding die maar 17 amp geeft.
aangezien het een Amerk is is het grootste probleem niet dat het 380watt is maar echt de 12volt lijn
 
Laatst bewerkt:
volgens jou ligt het aan mijn voeding dat tijdens het gamen mijn hdd kapot is gegaan?

en wat bedoel je nu juist met dit ?

PCI Express compliant power supply required. Connect directly to the power supply with a 6 pin PCI Express power connector

grz niels,
 
nej je hd kan wel eens kapot zijn gegaan doordat hij te warm is geworden of gwn dood is gegaan.

en dat andere betekend dat je een 6pins power connector nodig hebt om hem genoeg stroom te geven.heb je eigenlijk wel een voedings kabel aangesloten
 
ja heb al alarm gekregen van een extern temperatuur aparaatje. maar ik dacht dat het apparaatje niet juist was.. (dus toch :( )
waar moet ik een voeding aansluiten? aan mijn voeding?
alleen een voeding van buitenuit.. 230 v uit mijn stopcontact
 
nou als het goed is zit er op je 1950pro een stekker aan de achterkant
deze:http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4282/2835.jpg
aan de kaart daar kan je een stekker in plaatsenhttp://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/12-189-120-02.JPG
en dan de linker stekker die heeft 6 pinnetjes die kan je er dan insteken.
deze moet dan wel vanuit de voeding komen dus kijk of die stekker direcht van uit de voeding komt deze kabel heeft een pciexpress 6pin connector.
maar als ik mij niet vergis heb je er ook zo een bij de kaart gekregen.
 
Laatst bewerkt:
ja klopt deze 3D kaart heeft een voeding nodig, deze is aangesloten ( anders werkt 3d kaart niet ) het is geen 6 pins aansluiten maar een gewoone voeding die ook naar de hdd enz loopt :)http://www.hartware.de/media/reviews/668/onboard_s.jpg

als ik een nieuwe voeding koop, zouden dan de problemen opgelost zijn?

mvg niels,
 
Laatst bewerkt:
jij hebt nu een plaatje van de agp versie en niet de pcie versie de agp versie heeft 2 4pins noding omdat het agp minder stroom levert maar dat maakt verder niet uit.
enja als je een nieuwe voeding van antec coolermaster xilence of een andere Amerk koopt is het wel goed maar let op de amperes en het vermogen kwa wattages:thumb:
 
mijn 3d kaart is de AGP versie (weet niet of dit iets te maken heeft met het amperage van de kaart)

maar welke voeding zou jij me aanraden om alles vlot te kunnen laten verlopen?
(mobo heeft 10 pins + 4 pins aansluiting nodig )
 
oke nee dan klopt het dan heb je 2x4pins nodig maar als het goed is zitten er verschillende kabels bij maar ook voor de 2 aansluitingen. en dus heb je de kaart al aangesloten??
als je dat als gedaan hebt en het probleem doet het nog steeds dan word het zeker weten een nieuwe voeding.

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN5M40
deze gaat het zeker redden.genoeg aan watts en een Amerk
 
ja de voeding aan de 3D kaart was al aangesloten :)
dus wordt het een nieuwe voeding

bedankt voor de reactie's het heeft me echt veel geholpen:)

mvg Niels,
 
En ook de Sempron met 1.7Ghz processor voldoet niet aan deze eisen:

Intel® Pentium® 4 or AMD® Athlon® 64 FX CPU's
CPU running at 2.4 GHz or higher
 
ja weet ik.. mij cpu voldoet ook niet :(
maar kan dit ook gevolgen hebben ? voor mijn andere hardware bv.
want wil geen nieuwe hdd kapot maken.
 
mmm jij hebt het over de kloksnelheid van de sempron.
 
ja kloksnelheid van mijn cpu is 1,6 Ghz
en de kloksnelheid die mijn 3d nodig heeft is 2.4 maar dit heeft toch geen gevolgen voor mijn andere hardware?
 
Het hoeft niet perse kapot te gaan, maar goed werken gaat het zeker weten nooit met die CPU en die voeding, je zal alleen maar problemen hebben en houden!
EDIT:

een welk merk en type moederbord heb je??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan