PC crash na virus aanval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suus1990

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Hoi,

Ik hoop dat ik dit in het goede forum plaats, weet niet helemaal waar het thuis hoort.

ik ben ongeveer 3 dagen geleden aangevallen door een trojan. Dat heb ik ook weer opgelost door virusscanners en hijackthis.

maar nu is het probleem dat ik sindsdien al 2 crashes heb gehad met de volgende stopcode:
PROCESS_HAS_LOCKED_PAGES
stop: 0x00000076 (0x000000000000000000000), 0xFFFFFA80075D1060, 0x0000000000000000)

al die nullen maar gewoon geplakt.
Telkens als ik deze blue screen kreeg, was ik niet aanwezig bij mijn PC en stond er enkel een spelletje aan op de achtergrond en een filmpje dat ik op pauze had staan. Bij beide keren was dit het geval, dat ik net de kamer uit was toen het gebeurde.

Heeft iemand een idee wat dit inhoudt? Na een beetje surfen op het internet zeggen ze dat het te maken heeft met foutieve software van een hardware deel (Driver volgens mij).

Kan ik dit verhelpen? En zo ja hoe? En welke software/hardware is het?

Alvast bedankt!

Suzanne

Laatst bewerkt:
lijkt me dat het virus niet volledig verwijderd is, heb je deze bsods ook in veilige modus? hierin worden geen overbodige software geladen.

Geen idee, heb hem nog niet in veilige modus uitgevoerd.
Enkel, die BSODS gebeuren niet zo vaak (afgelopen 3 dagen maar 2 keer) dus ik heb geen idee hoe en wanneer ik hem krijg.
en om nu de hele dag in veilige modus te spenderen kan ook niet echt, heb het druk :P

oh en er is nog iets wat ik ben vergeten te melden: sinds de aanval is het google zoeken (of met google searchbar) er traag geworden op firefox. Ik heb Firefox al opnieuw geïnstalleerd.
Internet Explorer maak ik geen gebruik van dus daar weet ik het niet van.

Ik moet er wel bij zeggen dat, voordat ik Firefox herinstalleerde, deze mij bij elke search URL die ik indrukte redirecte naar een website waar ik niet voor koos toen ik op de URL drukte. Dit doet hij nu niet meer, sinds ik hem opnieuw heb geïnstalleerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
ok update:

heb een uur geleden mijn AMD driver geupdate, maar nu heb ik net een error melding gekregen. Windows zei dat hij niet meer werkte en vervolgens hersteld is. Dit gebeurde terwijl ik world of warcraft aan het spelen was en tegelijkertijd een youtube filmpje wilde kijken.

Nu zijn alle youtube filmpjes groen! en ik kan ze niet meer zien, maar ik kan ze wel horen.
Ik moest mijn PC opnieuw opstarten, toen kon ik pas weer youtube filmpjes kijken.

Moet ik mijn driver update ongedaan maken en weer terug naar een oudere versie?
Ik weet niet helemaal hoe ik dit moet doen :S

Laatst bewerkt:
Hijackthis logje verwijderd.Deze kijken we al geruime tijd niet meer na op Helpmij.
Daarvoor kan je naar bijv Nucia

Tevens topic verplaatst

Laatst bewerkt:
Ja, maar mijn probleem is de BSOD, niet het virus, dat is allang weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan