Pc crash windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrandonD93

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2015
Ik ben benieuwd of iemand mij zou kunnen helpen. Misschien heb ik een virus op gelopen, maar dat weet ik niet zeker.

Mijn laptop crashte twee dagen geleden waarbij er rare strepen en soort van sneeuw door het scherm heen kwamen. Daarna kon ik hem nog een keer op starten, maar daarna lukte dat ook niet meer.

Opstarten gaat goed tot dat die Windows echt begint te laden dan komen de strepen en rare sneeuw in beeld.

Ik heb geprobeerd een clean reinstal te doen. Bij de eerste keer kreeg ik halve wege die geen strepen weer en crashte mijn laptop. De tweede keer zonder te verbinden met internet kwam ik er in. Daarna crashte die toen ik Skype probeerde te instaleren(dus weer verbond met internet) kan dit aan windows 10 liggen? Zou ik Windows 7 moeten proberen?

Welkom bij de Helpmij!

Wat was het oorspronkelijke besturingssysteem?
Wij bezitten namelijk geen glazen bollen die wij kunnen raadplegen en uit je bericht kan ik niet opmaken of het een splinternieuwe laptop is met 10 als oorspronkelijk OS, of een wat oudere laptop met win ?? als oorspronkelijk OS.

In geval van een nieuwe : snel terug naar winkel. In geval van een oude : Windows 10 clean installeren? Als er dan nog steeds rare dingen gebeuren, dan trachten de videokaartkaart driver te DOWNgraden, of anders gezellig terug naar je vorige Windows.

Laatst bewerkt:
Wat was het oorspronkelijke besturingssysteem?
Wij bezitten namelijk geen glazen bollen die wij kunnen raadplegen en uit je bericht kan ik niet opmaken of het een splinternieuwe laptop is met 10 als oorspronkelijk OS, of een wat oudere laptop met win ?? als oorspronkelijk OS.

Mijn laptop is een Acer aspire 7750g. Ongeveer 2 en een half jaar oud.
Origineel Windows 7 en draaide Windows 10 al 2 maanden.

Ik kan helemaal niet meer in Windows komen, zodra die begint met laden beginnen de strepen in scherm te komen.

Ok, nu kunnen we zaken doen! Geef dit soort aanvullende voortaan svp gelijk. Zie ook bericht van lange pier v.w.b. overige specs. Jij vraagt hulp omtrent een probleem, prima, maar geef heel veel informatie over de hardware / tijdstip ontstaan probleem, Windows versie en updates. Dan kunnen onze antwoorden wat concreter zijn.
Wat is er de afgelopen 2 maanden aan de machine veranderd en dan met name sinds een dag of wat? Nieuwe software geïnstalleerd / videokaartsoftware update ?

[edit] ik was nog aan het typen toen jij je laatste bericht postte. Dit begint griezelig op een defecte videokaart te lijken, maar aangezien ik met win 10 inmiddels ook al bijzonder vervelende ervaringen tegen ben gekomen, sluit ik ook niet uit dat Win 10 de oorzaak is.

Start eens met een Win 7 opstartdisk, krijg je nu wel beeld? [end edit]

Laatst bewerkt:
Dat heb ik helaas niet zo snel bij de hand, dat zou ik dan morgen moeten proberen.

Ik heb nog meer informatie. Ik Had vanmorgen clean instal gedaan met Windows 10 zonder internet verbinding. Toen kwam ik in Windows daarna verbinden ik met internet om Skype te downloaden waarna die weer crashte. En nu lukt het opnieuw instaleren via usb ook niet. Als ik via de usb wil booten crashte die ook. Na dat de schijf start vanuit de bios

Als ik op Microsoft Windows 7 wil downloaden heb Ik mijn product code nodig. Weet u misschien waar ik het nog meer kan downloaden?

Ehh, origineel had je 7 (schreef je), dus DIE moet je gaan gebruiken. Staat op een stickertje onder je laptop.

De productcode die u hebt opgegeven, lijk t zijn bedoeld voor software diens voorgeïnstalleerd. Ik moet contact opnemen met de fabrikant. Acer dus

Duidelijk, maar op een verborgen partitie staat als het goed is een herstelinstallatie. Dat wordt daar min of meer ook mee bedoeld.

Laatst bewerkt:
Daarmee kan ik alleen Windows 10 herinstalleren. En dat heb ik geprobeerd dat gaat goed tot dat die gaat instaleren. Dan komen de strepen

Op een fabrieksherstelpartitie kan m.i. geen Win 10 staan als de machine met 7 is afgeleverd.

Die maakt m.i. geen verborgen recoverypartitie aan.
Hebben wij het over dezelfde manier van herstellen?
Ik bedoel dus NIET de een of andere hersteloptie die Win 10 biedt, maar echt de recoverypartitie van je laptopfabrikant die je oproept bij het opstarten van de machine met de bijbehorende toets -> F?. Dat staat volledig los van de Win 10 installatie.

Moet ik >F indrukken bij het opstarten?. Ik kreeg net een code met video ter failure ofzo iets dergelijks. Bij clean instal had ik alle schijven geformateerd

De verborgen partitie met een beetje mazzel niet. Zo ja, dan wordt het idd. tijd om met de fabrikant op te nemen.

De Acer toets om de Acer recovery managementtool te activeren is het indrukken van de Alt toets en tegelijkertijd de F10 zie : hier

Was dus niet verstandig, om dat te doen. Ik krijg een zwart scherm als ik dat doe dus heb dat waarschijnlijk verwijderd ^.^'

Tja....... toen de machine nieuw was en je deze voor het eerst opstartte, adviseerde Acer je om systeemdisks te maken. Dat heb je NATUURLIJK gedaan.........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan