pc crash ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Berichten
103
hallo,

Wilde vanmorgen mijn pc opstarten, maar hij schijnt er niet meer zoveel zin in te hebben.
Ik moest hem opstarten via contr/alt/del, maar nee hoor blijft niet gaan.
Via de bios met cd op laten starten en nu krijg ik drie mogelijkheden.
1) opnieuw installeren
2) repareren
3) afsluiten

2 geprobeerd, maar werkt niet, krijg na heel veel omzwervingen een zwart beeld met een knipperende cursor en uiteindelijk weer een blauw scherm met de drie keuzes.

blijft optie 1 over, maar neem aan dat ik dan alles kwijt ben wat op mijn pc stond ????
Is er een manier om heel misschien toch nog iets te behouden ?

alvast bedankt
Nicole
 
kioes optie 2 en type in het zwarte scherm: chkdsk /r
 
Ik zou zeggen . ga een andere harde schijf halen . Ik denk vanaf 60 euro . Installeren Daarna je oude erbij hangen en de data eraf halen .
 
Ik heb in het zwarte veld chkdsk /r kunnen intypen (ik zat in verkeerde zwarte veld)

pc geeft aan dat het opgegeven station niet geldig is of dat zich geen schijf in het station bevindt.

Ik heb ook chkdsk /p en chkdsk /c en chkdsk /f geprobeerd, maar geven allen dezelfde melding.
 
Controleer de aansluitingen van de harde schijf eens Hoor je hem draaien ?
 
Ik hoor hem wel draaien, aansluitingen controlleren, geen idee waar ik op zou moeten letten. Heb verder geen idee van de binnenkant van de pc (helaas)

Hij probeert wel iedere keer op te starten (met cd) maar komt niet verder. Ik heb hem zelfs proberen te formateren, maar dan geeft hij de hdd aan, maar zegt dan meteen dat windows setup de schijf niet kan bereiken, maar hij ziet hem wel ???????????
 
Heb je eerst de partitie verwijderd ? Let op ! als je dat doet ben je alles kwijt op de harde schijf .
 
Misschien heb je hier iets aan?
Wat voor merk harde schijf heb je trouwens?
 
hdd merk is maxtor

geprobeerd met chkdsk, maar hij blijft aangeven dat hij de schijf niet herkent
 
Probeer dan eens je harde schijf te scannen met Powermax hiermee kun zien of er iets mis is met je harde schijf, het programma zet je op cd of floppy en start je pc dan met dit programma op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan