PC Crash??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Daarnet was ik een tijdje de sims 2 aan het spelen. En plotseling na een paar uur , slaat me computer uit. En begint opnieuw op te starten. Direct bij het opstarten zitten er al streepjes door het beeld, dus ik ga BIOS binnen, om te kijken wat de temperatuur is. Deze was 60 graden, dus ik heb direct mijn computer een tijdje af laten koelen. Nu starte ik mijn pc weer op, maar de streepjes blijf je zien. Als ik de veilige modus binnen probeer te komen, start deze wel op, maar als ik windows vista normaal opstart, komt er direct een blauw scherm, met allemaal foutmeldingen.

http://www.elementrix.nl/images/100_4032.JPG

Hier is een foto van mijn scherm, met de foutmeldingen. Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd de afgelopen tijd, en windows vista werkte eerst perfect.

Het vreemste vind ik nog dat er direct bij het inschakelen van mijn computer al streepjes door het scherm zitten. Wie kan mij helpen?

Je videokaart kan kapot zijn.
Dan kan de computer een foutmelding geven omdat de hardware niet goed werkt. Vandaar het blauwe scherm

Test de videokaart in een andere computer

Je videokaart kan kapot zijn.
Dan kan de computer een foutmelding geven omdat de hardware niet goed werkt. Vandaar het blauwe scherm

Test de videokaart in een andere computer

Helaas heb ik geen andere computer met dezelfde aansluiting :(
Ik denk zelf ook dat het me videokaart is, aangezien er allemaal streeppies door het scherm zitten, bij het opstarten
Hoe groot schatten jullie de kans , dat het me videokaart is?, als die kans heel groot is, moet ik maar terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb :confused:

[Offtopic]
Welk Scherm is dat :D
Ziet er goed uit!
[/Offtopic]

Wát is 60 graden?
Voor een CPU kan dat geen kwaad.

Als ik het zo zie lijkt het me je videokaart die te warm is geworden. Heb je daar toevallig een temperatuur van?

Kan je de kaart in een andere PC testen?

Wát is 60 graden?
Voor een CPU kan dat geen kwaad.

Als ik het zo zie lijkt het me je videokaart die te warm is geworden. Heb je daar toevallig een temperatuur van?

Kan je de kaart in een andere PC testen?

Helaas heb ik hier geen temperatuur van. En ik heb mijn andere pc opgemaakt, maar de videokaart daarvan past niet in mijn nieuwe, en andersom ook niet.
Ik kan hem dus nergens anders testen helaas.

Zal er garantie op een videokaart zitten, als deze overhit geraakt zou zijn.
Ik ga er nu maar even vanuit dat dat het geval was, want toen het is: "EN8600GT SILENT", en wordt gekoeld met een heatpipe. Toen ik deze met mijn handen aanraakte, verbrandde je bijna je handen eraan. Nu moet ik wel zeggen, dat hij standaart altijd al heeel erg heet, als ik hem met mijn handen aanraak.

Mijn computer heb ik in december gekocht, zo kant en klaar. Met deze videokaart er al in.
Dus ik neem aan dat hier nog garantie op zit.

In principe is een vereiste bij een silent kaart een hele goede airflow in je PC. Hoe zit het daarmee?

In principe is een vereiste bij een silent kaart een hele goede airflow in je PC. Hoe zit het daarmee?

Ik gebruik verder geen koelers. Ik heb deze pc zo kant en klaar gekocht in de winkel, dus dan mag ik toch wel aannemen dat dat goed geregeld is met de warmteafvoer. Aangezien je een kant en klare pc koopt, met deze videokaart.

Maar als ik zelf er nog eens goed over nadenk, had ik er gewoon een extra koeler in moeten zetten, aangezien, het binnenin best wel eens erg warm kon aanvoelen.

De lucht uit mijn processor, wordt direct door een kokertje naar buiten geblazen, en verder heb ik alleen een ventilator bij de voeding zitten. Dus ik denk wel dat er op het gebied van koeling heel wat te verbeteren was geweest. Maarja, nu is dat denk ik te laat.

Maar denken jullie dat je hier garantie voor zal hebben?
Aangezien dit zo kant en klaar geleverd is.

Als de PC zo uit de winkel komt zou ik zeker informeren naar garantie.
Als er echt een slechte airflow zou zijn in de kast dan is het ook hun schuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan