PC crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinusftw

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
ik heb een pc gekocht van medion met een AMD processor athon ii x4 620 2.6ghz
hij is nu een maand oud
en heb sinds vorige week veel crashes
om het halfuur-uur valt hij gewoon uit en krijg ik een blauw scherm
met bijna elke keer een nieuwe error:
PFN LIST CORRUPT
BAD HEAD COOLER
ERROR#@#{[|#[@#[#@{[324523452345 zoiets :/
en nog wel 5soorten errors :o
daarom heb ik dus mijn pc naar het aller eerste herstelpunt gebracht met het idee dat dit zou helpen. Maar dat doet het dus niet :o.
Ik denk dat ik kan terug vallen op garantie of is dit de repareren?

groeten
Tinus

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Weet niet zeker maar al eens op virussen en trojans gescand eventueel in veilige modus .

heb al paar scans gedaan
windows vond niets
bullguard vond 7 geinfecteerde bestanden 5ervan zijn verwijderd 2stonden in quarantaine maar computere geformateerd dus deze zijn nu allemaal weg
en nu weer scan gedaan en alles is clean :o

*edit sorry zie nu pas dat je zegt in veilige modus, zou dat helpen om te scannen in veilige modus?
dit zou toch geen verschil mogen maken?

Hoi,

Als je geformatteerd hebt en het blijft dan blijft er volgens mij 1 optie open aanspraak maken op garantie neem aan dat alles bij apparaat beheer goed staat. geen vreemde tekens.
soms wil dit wel eens verschil maken helpt het niet schaden doet het ook niet scannen in veilige modus.
en probeer deze ook eens.

Laatst bewerkt:
sorry voor de onwetentheid :d
maar formateren wil zeggen alles af de pc doen inclusief windows?
wat ik deed is naar fabrieksinstellingen gaan. Dit is dan niet genoeg?

Hoi,

Nee dat hoeft niet genoeg te zijn om maar probeer de opties eens die gaf eerst in veilige modus.

ok bedankt ik ga n uscannen in veilige modus!
binnen kwartier-halfuur hoor je het resultaat

heb gescand inveiligemodus 230000bestanden 35overgeslagen 16geinfecteerde cookies
er is dus een verschil tussen scannen in veilige modus en in normale stand.:)

de cookies staan in quaranteine en ik weet niet of hij nu nog gaat uitvallen!
als het zo is laat ik het je weten! en als het goed gaat ook:p

alvast
bedankt!

Cookies zijn geen 'gevaarlijke' bestanden.

Als je van garantie gebruik wilt maken, dan zul je de pc terug moeten zetten naar fabriekswaarden (oftewel een 'recovery' doen, zie handleiding hoe dat werkt). Let op: Meestal wordt de harde schijf daarbij geformatteerd, dus stel bestanden die je wilt houden dan eerst veilig op memory-stick e.d.
Installeer daarna niets (behalve misschien Windows updates) en kijk of je nog steeds vastlopers hebt tijdens het gebruik. Heb je in dat geval vastlopers, dan is het een garantie-kwestie. Heb je die vastlopers niet, installeer dan 1-voor-1 de software die je normaal gebruikt en test of je weer van die vastlopers hebt. Dit geldt óók voor driver-software. Krijg je dan wél weer die vastlopers, dan is het géén garantie-kwestie maar voor jou de taak om andere software te gebruiken of andere drivers.

Succes,

Tijs.

NUJA volgens bulguard wel
maar wat je daarnet zei heb ik al gedaan
pc valt nu al uur lang niet uit...
maar wat ik wel heb
is het geluid van windows fout rapport
e nda nblijft mijn muis 1second vast zitte
en ik krijg geen error en heb dit elke minuut 1-2x

Kijk in Logboeken ([Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe) of je in het logboek Applicaties (of Toepassingen o.i.d.) kunt zien welk programma gecrasht is.
Zal met errorcode 1000 daar (hopelijk) te vinden zijn als Fout.

Tijs.

pc valt nog uit en bedankt tijs
hierdoor valt de pc uit
15wf7ex.png

2lx9xdy.png

volgens mij trekt hij te weinig stroom

Voeding kan altijd een reden zijn van uitval, maar ik zie nog veel meer foutmeldingen die, naar mijn inschatting, niets met voeding te maken hebben (specifiek de Wininit en Winlogin foutmeldingen).

Maar als eerste punt van testen zou inderdaad een potente voeding (laten we zeggen: 650watt+) van een a-merk ingebouwd kunnen worden om te zien of dat verbetering biedt.

Tijs.

Voeding kan altijd een reden zijn van uitval, maar ik zie nog veel meer foutmeldingen die, naar mijn inschatting, niets met voeding te maken hebben (specifiek de Wininit en Winlogin foutmeldingen).

Maar als eerste punt van testen zou inderdaad een potente voeding (laten we zeggen: 650watt+) van een a-merk ingebouwd kunnen worden om te zien of dat verbetering biedt.

Tijs.

overclocken is dat een optie?

Overklokken zou juist een oorzaak van de problemen kunnen zijn. Dat is dus iets wat ik zeker niet zou doen in het proces om uit te zoeken waar de huidige problemen vandaan komen...

Tijs.

Overklokken zou juist een oorzaak van de problemen kunnen zijn. Dat is dus iets wat ik zeker niet zou doen in het proces om uit te zoeken waar de huidige problemen vandaan komen...

Tijs.

kunnen zijn maar als er te weinig stroom is kan je dit toch bij regelen door te overclocken

Overklokken gebruikt juist meer stroom.

Onderklokken zou je kunnen proberen, maar als je het idee hebt dat de voeding de schuldige is, dan gewoon een stevige voeding (bijv. 650 watt of hoger) lenen van iemand en die inbouwen in je computer.

Tijs.

Overklokken gebruikt juist meer stroom.

Onderklokken zou je kunnen proberen, maar als je het idee hebt dat de voeding de schuldige is, dan gewoon een stevige voeding (bijv. 650 watt of hoger) lenen van iemand en die inbouwen in je computer.

Tijs.

ja dacht ik maar als hij meer stroom heeft heeft hij meer reserve dacht ik :o

onderklokke doe ik niet uit principe :/ dan ga ik liever voor garantie en koste doe ik ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan