PC crashed random (Kernel-Power 41)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
240
Hallo,

Sinds gister doet mijn pc een beetje raar.
Een paar weken geleden opnieuw geïnstalleerd (windows 8) zodat alle troep er een beetje vanaf was.
Sowieso lukt updaten naar Windows 8.1 niet; waar ik de vorige instal ook problemen mee had maar geen idee hoe ik dat op gelost heb. Op verschillende fora geven ze m'n videokaart (AMD Radeon HD5770) de schuld, maar heb alles geupdate opnieuw geinstalleerd disabled enabled blablabla.....

Nu sloot ik mijn pc gister af maar hij weigerde om echt uit te gaan. De lichtjes bleven branden maar mijn scherm was zwart. (geen signaal) Na ongeveer halfuur wachten de stroom er maar uitgehaald. Hij was naar mijn idee niet aan het updaten.

Toen ik hem vanmiddag wilde starten kreeg ik de melding: winload.exe missing or corrupted, met herstel CD gefixed en toen deed hij het weer. Vervoglens ging ik gamen maar na nog geen twee minuten ging mijn pc weer 'uit', maar de lichtjes bleven wel branden. Dit keer zette ik hem zelf dus niet uit. Daarna gebeurde dit nog een keer maar nu na ongeveer een uurtje.

In het logboek staat er bij kritieke meldingen 3x gebeurtenis 41 Kernel-Power. Geen idee waar dit vandaan komt. Ik zou denken iets met de stroomvoorziening, maar ik vermoed dat mijn 1000W voeding toch wel voldoende is.

Maar bij dit logboek komt ook meteen het windows 8.1 update verhaal kijken. Toen ik op dit event klikte zag ik dat dit vaker gebeurd was. En wel op de datum dat ik naar windows 8.1 probeerde up te daten. (8x geprobeerd blijkbaar, aanhouder wint =D) En toen ik dat zag herinnerde ik me ook dat de windows 8 installatie telkens niet voltooid werd omdat hij zichzelf 'afsloot' maar niks meer deed.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Sander Hansen
 
Combineer windowstoets & r → typ: perfmon /report

Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmon (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)

Upload dit bestand op Wetransfer,
Klik op het symbool linksonderin en klik daarna op Link.
wetransfersymbool.png


Post de hyperlink in je volgende reactie.



Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)
Sla het bestand op je bureaublad op.
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
 
Laatst bewerkt:
Het eerste wat je vraagt kan ik niet doen; gezien ik de volgende melding krijg
Fout:

Er is een fout opgetreden tijdens het genereren van het rapport.


De operator of beheerder heeft de aanvraag geweigerd.

Ff gegoogled en blijkt met windows jawel 8.1 te maken te hebben.

Voordat ik net ging werken toch nog een keer de update aangezet na weer een kleine aanpassing in instellingen gedaan te hebben.
(Fast startup uitgeschakeld)

En tot mijn verbazing doet hij het nu, geen idee of hij nog blijft crashen tho dat weet ik morgen pas.

Het tweede kan ik ook niet doen omdat mijn dump lijst leeg is, waarschijnlijk omdat hij net geupdate heeft naar 8.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan