Pc crashed, valt uit, start niet meer op etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

paradisemaster

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Sinds bijna een week geleden is mijn PC ongelooflijke keuren aan het vertonen. Hij valt plots uit, of loopt muurvast en vereist dat ik hem hard-reset voordat hij weer gaat lopen.
Aanvankelijk dacht ik aan temperatuur probleem maar hij loopt ook vast tijdens opstarten nadat hij urenlang uit heeft gestaan. Volgens speedfan komen de temperaturen niet boven de 40 graden. Op het moment krijg ik hem niet eens meer aan de praat zelfs.
Meestal valt hij uit ongeveer 5 Minuten na opstarten, Zo niet dan doet hij dat later wel. Bij de herstart loopt hij vast tijdens de boot en vervolgens wil hij helemaal niet meer verder.
Ook in safe mode loopt die op deze manier vast. Een herstelpunt laden had geen effect.
Ik ben inmiddels erin geslaagd om mijn belangrijke bestanden over te zetten op een externe schijf en op een cloud maar werken is er niet bij. Ik ben ten einde raad wat betreft dit probleem en ik hoop dat jullie misschien iets meer inzichten hebben.

Specs:
Amd phenom x6
Ati radeon Hd 5880
4 Gb ram
1tb hdd
500watt antec voeding.

Hij is inmiddels 3 Jaar oud maar dit s de eerste keer dat het deze problemen vertoont.

M.v.g. Wouter

Heb je harde schijf al eens gecontroleerd?
Bij de fabricant kan je vaak een progje hiervoor ophalen.

Naast een probleem met :

- het moederbord
- de voeding
- de processor
- het geheugen
- de hdd

kan het ook liggen aan een 'lege' CMOS batterij. Zo'n ding koop je voor een anderhalve Euro of zo. Als dat niet de oorzaak blijkt te zijn, heb je igg na drie jaar weer een verse mobo batterij. Typenummer is : CR 2032

De HDD scan van samsung is op het moment bezig. Alle korte tests kwamen groen uit de bus, de lange duurt nog een uur of 3. Ik kan de batterij wel later vandaag vervangen, hoewel er geen problemen zijn qua opslag en de interne klok. Ik heb hem nu aan de praat en typ nu vanaf mijn PC.

Laat ook Win7 zelf (optie scannen op fouten en repareren ) eens scannen.
De opstartpartitie kan niet tijdens gebruik gescand worden en zal indien beide opties aangevinkt tijdens herstart gescand worden.
Wellicht dat er softwarematig errors zijn.

Dank u. Hij is zojuist echter gecrashed tijdens de samsung scan... startte in ieder geval wel vanzelf opnieuw op.

Controle gedraaid. Windows heeft een paar fouten herstelt en hij draait sindsdien. Ik weet niet of dat het einde van het probleem is of dat het maar een adempauze is. Ik laat meer weten als ik meer weet. De aanschaf van een nieuwe PC lag al in het verschiet, alleen niet nu al.

Doe in ieder geval even dit:
Rechter muis computer>>eigenschappen>>geavanceerde systeeminstellingen>>opstart en herstelinstellingen>>vinkje wegnemen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"...
Dit zorgt ervoor dat je pc niet opnieuw opstart maar een foutmelding geeft dmv een blauw scherm waarmee je de oorzaak mischien kan achterhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan